Gå til innhold

LES REGLENE! Audi 90 2,2E Old School (rullende prosjekt)

Ranger emnet

JayZee

Anbefalte innlegg

b2 er en genreasjons kode for karosseriet ja. og chassikodene forteller om det er quattro eller fwd!

Typ81 er i utgangspunktet sedan. Typ85 er coupeutgaver.

Imidlertidlig så finnes det ett per typ85 sedan Quattro, av uviss grunn. Og så vidt jeg veit finnes det ingen sammenheng mellom disse unntakene.

Vognkort kan si så mye rart, det er chassisnr som avgjør om det er en typ81 eller typ85. Hvor mange cab'er og couper er det som heter "Audi 90 Coupe" eller "Audi 80 Cab", mens bilene heter Audi 80, Audi 90, Audi Coupe og Audi Cabrio.

Så for å summere det opp;

- Alle 80/90 med forhjulstrekk heter Type 81.

- 80/90 Quattro kommer både som Type81 og 85.

- Alle Coupe GT er Type 85

- Alle Coupe quattro er Type 85

- Alle (Ur)quattro er Type 85

- Alle Sport quattro er Type 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg i volda her om dagen. Helt nydelig bil. Er ikke akkurat som det kryr av denne typen lengre, men jeg trenger vel neppe be deg være snill med den :)
Den skal bli tatt vare på som om det var mitt eget barn! hehe

Nå - Audi S2 Coupe 91"

Nå - Audi 90 2,2E 85"

X - Audi 80 2,0 94" X - VW Passat 1.8T 97" X - VW Golf Gti 93" X - Audi Coupe Gt 87"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det synes jeg er godt og høre :)

Sleng ut bilder av litt updates nå :)

Synes fremdeles det er litt rart at jeg ikke har bilen lenger,men du tar godt vare på den så jeg vet at den ikke lider noen nød og forfaller.

Og det er en typ81. Ferdig med den saken ;)

Mvh Ørjan Eriksen

-Audi S4 C4 2,2 Turbo quattro 1991 |x Volkswagen Golf 3 VR6 2,9L Syncro 1996 |x Audi S2 Coupe 1991 (Vraket) |x Audi 90 2,2E 1985 (Solgt) |x Div biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider