Gå til innhold

boxer motor

Ranger emnet


FEARme

Anbefalte innlegg

Jepp, en V-motor med 180 grader mellom sylinderradene.

 

En V-motor har felles rådetapp for to og to råder. Men Ferrari hadde vel en 180 graders V12er for noen år siden.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med vanlig 4t motor rekner jeg med at du mener vanlig rekkemotor?

 

en boxer fungerer på akkurat samme prinsipp og er selfølgelig 4t.

 

Her må vi anta at t'en står for turbo. Men det er jo på langt nær alle boxermotorer som har turbo. Akkurat som det på er på langt nær alle rekkemtorer som har turbo.

 

Vi kan heller si at en firesylindret boxer er B4 mens en firesylindret rekkemotor er R4. Den engelske betegnelsen på en boxer er "horisontally opposed" og på en rekkemotor er det "inline".

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi anta at t'en står for turbo. Men det er jo på langt nær alle boxermotorer som har turbo. Akkurat som det på er på langt nær alle rekkemtorer som har turbo.

 

Vi kan heller si at en firesylindret boxer er B4 mens en firesylindret rekkemotor er R4. Den engelske betegnelsen på en boxer er "horisontally opposed" og på en rekkemotor er det "inline".

 

hvordan antar du dette som turbo når d står 4t ?

 

tror heller at fearme ikke har så veldig peil. på bil uten å si d sikkert, og at han kansje ser på en moped som 2t og en bil med 4t motor.

 

beklager visst dette er feil ferame men virket bare slik for meg:)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan antar du dette som turbo når d står 4t ?

 

tror heller at fearme ikke har så veldig peil. på bil uten å si d sikkert, og at han kansje ser på en moped som 2t og en bil med 4t motor.

 

beklager visst dette er feil ferame men virket bare slik for meg:)

 

Godt poeng! Tenkte ikke i de baner i det hele tatt. Du har nok rett i dette, men da har du ballen og kan forklare FEARme forskjellen på en boxermotor og en 4-taktmotor :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvilke fordeler får man med en boxer motor iforhold til en vanlig motor?Plass? eller var det kun pga. "utseende" og fordi de ville prøve ut noe nytt noe?

 

Mvh

 

Lavere tyngdepunkt er vel et av de sterkeste argumentene...

 

 

Edt: Ja, akkurat....

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den får jo et lavere tyngdepunkt. Dessuten har den vel lite vibrasjoner. Men den er mer komplisert (dyrere) enn en rekkemotor og er vanskelig å plassere på tvers.

 

Dobbeltedit: Jeg er treig...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår