Gå til innhold

kan man trekke henger med bil med 740?

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Korrekt, hvis det da er totalvekten for Transporteren som er 1800kg, og ikke egenvekten.

Men det er mange fabrikanter som IKKE tillater hengervekt = totalvekt/egenvekt bil. De går da etter hva produsenten godkjenner, og hva hengerfestet er godkjent for. VW passat er en slik bil (max 1500kg) , Ford Mondeo kan trekke 1700kg (nyere mod)mener jeg. Volvos fester til 7/9-serien står det 1800kg på, og dermed kan man oppgradere vekten med de riktige papirene (som ingen har til 745, men volvo sier 1600kg).

www.turbo.as

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sånn i bunn og grunn, om en har en 740(fint at det viser den er i god stand) og har en grei biltralle med en bil på et drøyt tonn, som er stroppa skikkelig, og alt er i orden med lys osv, så tror jeg en skal kunne snakke seg uav det om den tilatte totalvekta er noen 100 kg mer en hva papiret på volvo'n sier, sålenge den reelle vekta ikke er over.. men klart, det er jo nok av regelryttere en ike hadde kommet noen vei med og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro en 740 på henger bak 740'n min i drøyt 4mil på speilholke. Jævligste turen jeg noen gang har kjørt, og vil ikke gjenta stuntet.

7401.jpg

Bilen stod langt bak på tralla, men likevel ble det ganske tungt på hengerfestet, og veldig lite grep på forhjulene når jeg bremset.

Trekkbilen har også 1600kg (eller var det 1500) hengerfestet og heavy-duty bakfjæring.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...