Gå til innhold

Trykk i kjølesystemet?

Ranger emnet


triggerhappy

Anbefalte innlegg

Om du mener normalt trykk, er det fordi vannet utvider seg når det blir varmt. Om du mener det på den måten at det blir presset luft inn i systemet, har jeg slitt med det problemet selv. Det kan være:

toppakningen - kompresjonstrykket går ut i en vannkanal

skjev topp - samme som over

sylinderforinger - samme som over

sprekk i topp - samme som over

sprekk i blokka - samme som over

så sannsynligvis er grunnen at kompresjonstrykk går over i en kjølekanal et eller annet sted. Jeg har skiftet toppakning, planet toppen, skiftet toppakning igjen, kjøpt ny topp, skiftet toppakning igjen, og kjøpt "ny" bruktmotor, da jeg fant ut at det ble billigere enn å skifte sylinderforinger. Håper dette var et hypotetisk spørsmål, trykk i kjølesystemet er noe dritt!!!!

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår