Gå til innhold

b5204T girkasse

Ranger emnet

Volvo T5

Anbefalte innlegg

Har en 850 med b5204t motor, hvilken girkasse sitter på den, og hvilken kan jeg montere på den. da min er veldig sliten. er manuell.

trenger også tuv papir på senkesett. noen som har?

takker for alle svar.

Skal sitte M56H på den. Om ikke det gjør det så anbefales det å bytte til denne da den er sterkest. Volvo hadde en del problemer med kassene på de første 850. Kan lønne seg å få tak i en med differensialbrems på, de spinner veldig lett ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det, er det en veldig stor jobb og ta ut kassen(går ut i fra de), men noen tips ville vært veldig fint, trengs det noe spesial verktøy? noen som veit om noen som overhaller girkasser på østlandet eller er det mest furnuftig å sette inn en (ny) brukt en, eventuelt hvor er det å få tak til en bra pris...

:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sitte M56H på den. Om ikke det gjør det så anbefales det å bytte til denne da den er sterkest. Volvo hadde en del problemer med kassene på de første 850. Kan lønne seg å få tak i en med differensialbrems på, de spinner veldig lett ellers.

Om det er M56H eller M56L har ingenting å si for hvor mye de tåler. Går kun på utvekslingene på de forskjellige girene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du kan redde den :-)

Skru den opp, dra av plastforingen og sveis synkroen på tredje gear (på alle tennene).

Innmaten er mer eller mindre samme som m90.

Takker for svar, du får det til å høres lett ut. men....

trenger først en liten enkel forklaring på hvordan få girkassen ut. er evel mulig jeg sender den til en som kan det. men trodd3e jeg skulle klare å få den ut selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider