Gå til innhold

Ang JT-superflow på sugemotor..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Du får ikke JT inn i vognkortet så lenge JT ikke er merket med noe slags serienummer! Uansett om du står støykrav!

Jeg har forhørt med med b.t., bilen min er godkjent med JT, men jeg har ikke JT i vognkort! Det er pga. JT ikke er merket, så da kan de ikke identifisere rørene som JT rør, samme gjelder potter, m.m.

Kan være du kan få skrevet inn 3" eksos, men jeg tviler egentlig.

Ps. JT med turbo og 2 potter er ikke så bråkete, det skal bli godkjent. JT med N/A og 2 potter blir kanskje godkjent, en potte JT og N/A blir ALDRI godkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke JT inn i vognkortet så lenge JT ikke er merket med noe slags serienummer! Uansett om du står støykrav!

Jeg har forhørt med med b.t., bilen min er godkjent med JT, men jeg har ikke JT i vognkort! Det er pga. JT ikke er merket, så da kan de ikke identifisere rørene som JT rør, samme gjelder potter, m.m.

Kan være du kan få skrevet inn 3" eksos, men jeg tviler egentlig.

Ps. JT med turbo og 2 potter er ikke så bråkete, det skal bli godkjent. JT med N/A og 2 potter blir kanskje godkjent, en potte JT og N/A blir ALDRI godkjent!

og til slutt er det biltilsynfyrens godvilje og personlige meninger som bestemmer allt.

Han kan godt skrive "dæven du e støgg" i vognkortet om han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to potter og 3" jt, og det bråker drøyt mye, en potte er galskap!

Er snakk om sugemotor her så da er jeg enig.

Men kan ikke si sånn generelt at jt anlegg bråker for mye.

På en turbomotor bestemmer turboen mye av lyden.

en t3 lager mere bråk enn en mitsu 13c pga turbinbladenes utforming/antall/størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med kat og turbo, holder nok 1 potte ville jeg tro!

men differansen mellom 1 og 2 potter er ikke mye i pris da, så man kan jo kjøpe den med to potter og så bare ha den andre liggende på lur i tilfelle man angrer over lydnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider