Gå til innhold

Popof til motoren min

Ranger emnet


Buurn

Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan type dumpventil må jeg ha på min 10vt audi motor? Jeg vet det er enkelte motorer som trenger resirkulerende ventil, men ikke hva min 2.2 10vt motor trenger eller ikke trenger.

 

Takker for svar.

Mvh Buurn

 

Er det mekanisk sprut på denne? Men like fullt så måler den vel luftmengden som suges inn i motoren og tildeler drivstoff på bakgrunn av dette. Dersom noe av denne lufta dumpes før den når forbrenningsrommet skulle en tro at motoren får for fet blanding et lite sekund ved girskift og andre slipp av gasspedalen. Siden motoren har mekanisk innsprøtning uten noen form for tilbakemelding til noe styringssystem blir kanskje ikke konsekvensen ved dumpende avlastningsventil annet enn urent trav med girskift, men det kan jo være ille nok i gitte situasjoner. Uten at jeg er ekspert på dette skulle jeg tro at det tross alt ville være best å føre den dumpede lufta tilbake til innsugssystemet før turboen men etter luftmengdemåleren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mekanisk sprut på denne? Men like fullt så måler den vel luftmengden som suges inn i motoren og tildeler drivstoff på bakgrunn av dette. Dersom noe av denne lufta dumpes før den når forbrenningsrommet skulle en tro at motoren får for fet blanding et lite sekund ved girskift og andre slipp av gasspedalen. Siden motoren har mekanisk innsprøtning uten noen form for tilbakemelding til noe styringssystem blir kanskje ikke konsekvensen ved dumpende avlastningsventil annet enn urent trav med girskift, men det kan jo være ille nok i gitte situasjoner. Uten at jeg er ekspert på dette skulle jeg tro at det tross alt ville være best å føre den dumpede lufta tilbake til innsugssystemet før turboen men etter luftmengdemåleren.

 

Ifølge en tråd på Volkswagen Audi Club forumet har du helt rett..

Link :)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår