Gå til innhold

Høyt oljeforbruk på VR6

Ranger emnet


Aregutten

Anbefalte innlegg

Har en 2,8l VR6 motor i min Vento.

Den drikker sikkert en liter olje i uka. Veit at VR6 ene bruker mye olje men den gamle jeg hadde brukte virkelig ikke så mye.

Er dette riktig? eller er det noe jeg kan gjøre for å minske det forbruket litt?

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok skal ingen motor bruke mye olje. Du bør finne ut litt mer om hvorfor motoren bruker olje. Om det er eksterne lekkasjer eller om olja blir med i forbrenningen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok skal ingen motor bruke mye olje. Du bør finne ut litt mer om hvorfor motoren bruker olje. Om det er eksterne lekkasjer eller om olja blir med i forbrenningen.

 

Jeg tror faktisk den blir med i forbrenningen. Er ekstremt "blå" eksos til tider har jeg lagt merke til. Virker ikke som det er noen lekkasje.

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest. Etter å ha utført denne på riktig måte har du trolig fått svar på om ventiler og stempelringer tetter godt mot sine anleggsflater. Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest. Etter å ha utført denne på riktig måte har du trolig fått svar på om ventiler og stempelringer tetter godt mot sine anleggsflater. Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger.

 

Ok. Da prøver jeg det. Tusen takk.

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige. Det finner du ut av ved å renne ned en lang bakke for eksempel og ved pådrag igjen så vil det komme en god blå sky. Har vært borti at ventil tettningene er dårlige og at bilen får et større forbruk på olje. Koster ikke allverdens å bytte disse. Da har du god grunn til å porte toppen i samme slengen:)

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2,8l VR6 motor i min Vento.

Den drikker sikkert en liter olje i uka. Veit at VR6 ene bruker mye olje men den gamle jeg hadde brukte virkelig ikke så mye.

Er dette riktig? eller er det noe jeg kan gjøre for å minske det forbruket litt?

 

VR6 bruker ikke mye olje nei, men de som er rÆV kjørt gjør det. Min vr6 har gått 185.000km og trenger ikke olje påfyll mellom oljeskift på 10.000km

 

stempelringer eller ventiltettninger.. sjekk dette.. om bilen har gått over 250.000 km osv.. er det ikke sikkert stempelringbytte er nok, men honing av sylindre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger.

 

Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige.

 

 

stempelringer eller ventiltettninger.. sjekk dette..

 

Ser ut som vi er enige om dette med ventiltettinger da...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige. Det finner du ut av ved å renne ned en lang bakke for eksempel og ved pådrag igjen så vil det komme en god blå sky. Har vært borti at ventil tettningene er dårlige og at bilen får et større forbruk på olje. Koster ikke allverdens å bytte disse. Da har du god grunn til å porte toppen i samme slengen:)

 

Når du sier renne ned en lang bakke, mener du i fri eller i gir da?

Tror det kan være dette som er problemet. Du kjenner ingen i Oslo området som porter topper vel?

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår