Aregutten Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Har en 2,8l VR6 motor i min Vento. Den drikker sikkert en liter olje i uka. Veit at VR6 ene bruker mye olje men den gamle jeg hadde brukte virkelig ikke så mye. Er dette riktig? eller er det noe jeg kan gjøre for å minske det forbruket litt? Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Du kan overhale motoren din. En liter i uka er mye! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Du kan overhale motoren din. En liter i uka er mye! Ja en liter i uka er sinnsykt mye. Koster det mye å få gjort`? Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 I min bok skal ingen motor bruke mye olje. Du bør finne ut litt mer om hvorfor motoren bruker olje. Om det er eksterne lekkasjer eller om olja blir med i forbrenningen. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 I min bok skal ingen motor bruke mye olje. Du bør finne ut litt mer om hvorfor motoren bruker olje. Om det er eksterne lekkasjer eller om olja blir med i forbrenningen. Jeg tror faktisk den blir med i forbrenningen. Er ekstremt "blå" eksos til tider har jeg lagt merke til. Virker ikke som det er noen lekkasje. Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ta en kompresjonstest. Etter å ha utført denne på riktig måte har du trolig fått svar på om ventiler og stempelringer tetter godt mot sine anleggsflater. Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ta en kompresjonstest. Etter å ha utført denne på riktig måte har du trolig fått svar på om ventiler og stempelringer tetter godt mot sine anleggsflater. Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger. Ok. Da prøver jeg det. Tusen takk. Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HERBIE Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige. Det finner du ut av ved å renne ned en lang bakke for eksempel og ved pådrag igjen så vil det komme en god blå sky. Har vært borti at ventil tettningene er dårlige og at bilen får et større forbruk på olje. Koster ikke allverdens å bytte disse. Da har du god grunn til å porte toppen i samme slengen:) Siter 74 Mod Golf 1 65 Mod T1 Boble 73 Mod T3 Variant X 84 Mod Polo Derby X 86 Mod "Racetech" Caddyen X 86 Mod Golf 2 "vinterbil" X 93 Mod Golf 3 GTI 16V X 91 Mod Corrado Vr6 X 99 Mod Golf GTI 20V Turbo X http://www.algard-gatebilklubb.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Har en 2,8l VR6 motor i min Vento.Den drikker sikkert en liter olje i uka. Veit at VR6 ene bruker mye olje men den gamle jeg hadde brukte virkelig ikke så mye. Er dette riktig? eller er det noe jeg kan gjøre for å minske det forbruket litt? VR6 bruker ikke mye olje nei, men de som er rÆV kjørt gjør det. Min vr6 har gått 185.000km og trenger ikke olje påfyll mellom oljeskift på 10.000km stempelringer eller ventiltettninger.. sjekk dette.. om bilen har gått over 250.000 km osv.. er det ikke sikkert stempelringbytte er nok, men honing av sylindre også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Er du heldig slipper du unna med bytte av ventiltettinger. Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige. stempelringer eller ventiltettninger.. sjekk dette.. Ser ut som vi er enige om dette med ventiltettinger da... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Kan også være ventil tetningene dine som er ferdige. Det finner du ut av ved å renne ned en lang bakke for eksempel og ved pådrag igjen så vil det komme en god blå sky. Har vært borti at ventil tettningene er dårlige og at bilen får et større forbruk på olje. Koster ikke allverdens å bytte disse. Da har du god grunn til å porte toppen i samme slengen:) Når du sier renne ned en lang bakke, mener du i fri eller i gir da? Tror det kan være dette som er problemet. Du kjenner ingen i Oslo området som porter topper vel? Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HERBIE Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Bare ha bilen i gir. Er desverre ikke så veldig kjent i oslo område. Siter 74 Mod Golf 1 65 Mod T1 Boble 73 Mod T3 Variant X 84 Mod Polo Derby X 86 Mod "Racetech" Caddyen X 86 Mod Golf 2 "vinterbil" X 93 Mod Golf 3 GTI 16V X 91 Mod Corrado Vr6 X 99 Mod Golf GTI 20V Turbo X http://www.algard-gatebilklubb.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Bare ha bilen i gir. Er desverre ikke så veldig kjent i oslo område. Ok. Teste i mårra. Orker ikke ut nå. Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Ok. Teste i mårra. Orker ikke ut nå. Ikke vil du se noe i mørten heller... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aregutten Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Ikke vil du se noe i mørten heller... Er aldri mørkt i byen vettu. Men ja Blårøyk som faen! Så da må jeg skaffe nye tettninger. Siter 2009 Audi A4 TDIQ 2000 BMW 320Ci 1994 VW Vento VR6 (Hugget) 1986 VW Golf VR6 (Solgt) 1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.