Gå til innhold

Egen temp.føler eller tråd i lmm?


Tweeky

Anbefalte innlegg

Ja, har en E260 w124. Den går helt fint når den er kaldt, men så fort den begynner å bli varm går det ikke ann å gi gass i det hele tatt omtrent uten at den dauer. Med andre ord, noe temp. dritt er dødt og den går med "choke" hele tiden.

 

Så spørsmålet, er det en slik temp.føler tråd i luftmengdemåleren på 260/300, eller sitter det en egen temp.føler en plass? Evnt. noen som har andre forslag til hva som kan være feil da!?

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturføler på innluft til motor har lite å si på generelle blandingsforhold på en 260E.. Det som har mer å si er temperatur på motor.

 

Du sier ikke noe om årsmodell du har. Kan være gåen lambdasonde dersom du har katalysator. Kan også være gåen temp-sensor på motor, eller kanskje en kaldstartsventil som henger seg.

 

Om bilen ikke har katalysator så kan det være totalt på trynet feiljustert blandingsforhold som er årsaken.

 

Mange muligheter for feil, vanskelig å si noe spesifikt. Men om bilen har katalysator og dermed lambdasonde, så går det an å feilsøke på elektroniske systemet på enkel måte, samt sjekke blandingsforhold på like enkel måte. Om bilen er uten lambdasonde så må man måle hver og enkelt komponent.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 86 modell. Plukka av kontakta på kaldstartventilen i stad, og da gikk den helt fint igjen. Men vet ikke om det er ventilen som henger eller om det er en temp. føler. Men det finner jeg egentlig fort ut hvis jeg bare orker ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som om det kanskje er en feil med signal til kaldstartventilen da.

 

Vet du om bilen har katalysator (og dermed lambdasonde..)? Om den har det så vil jeg tro det er relativt mye enklere å feilsøke. Da kan man kjøre noe som kalles dutycycletest.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår