Gå til innhold

500hk bunndel. noen spørsmål.

Ranger emnet


rogern

Anbefalte innlegg

mye "synsing" om mye her, spm har kanskje fått reklamasjon på 10 råder av 10 000 ? mye og grine over? neppe.

 

Org veiv som er balansert opp

Eagle stempler

PO råder

høy kap olje pumpe

omsveising av bunn panne ( tenker på skvalpeplatene )

 

så har du et godt utgangspunkt, dog mener at en ganske lik topic har blitt diskutert før.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tåler ikke 700nm.. mener du at den går i stykker eller?

Er vel endel som normalt sett ryker før den!

 

er vel normalt at ting slites ved høy belastning over tid og det jeg mente var at den tåler mye effekt!

En motor på 5-600 hk. slites jo relativt fort ved høy belastning over tid den også.

Men sef. holder den "lenge" ved bruk på 3-4 banetreff i året og litt sporadisk bruk ellers..

 

Nå er det også stor forskjell i kjøremåte blant folk :)

 

Uups! o.t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke 700nm.. mener du at den går i stykker eller?

Er vel endel som normalt sett ryker før den!

 

er vel normalt at ting slites ved høy belastning over tid og det jeg mente var at den tåler mye effekt!

En motor på 5-600 hk. slites jo relativt fort ved høy belastning over tid den også.

Men sef. holder den "lenge" ved bruk på 3-4 banetreff i året og litt sporadisk bruk ellers..

 

Nå er det også stor forskjell i kjøremåte blant folk :)

 

Uups! o.t

 

Ja den slutter sperre som den skal.

Ja stikkakslene må byttes oftere med +700nm (ca hver gang man har kjørt er dem vridd minst 5mm i splinsa) vis man bruker org volvo stikkaksler da.

Har ikke åpna dem sperrene som er ødelagte enda.

Er jo et ganske lite problem uansett siden d er svært få i norge som har over 500hk og over 700nm i volvo er som blir brukt på gata.

Min har 818nm å blir bare lekt med på gata (har den ikke for at jeg trenger transport).

Skal prøve den nye type truetrack i kombinasjon med selholm stikkaksler å se om det er mer holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

angående råder holder no B23 med orginale "M-råder" opp til 700hk. på min B30 turbo er der M-råder ifra B23 og den er bremsa 644hk.808nm. på motor.. er no tenningsbank som tar livet av det meste.. det er no mi meining..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M råder holder en god bit døm. Men de er vel fryktelig tunge hvis ikke jeg husker feil?

 

Jeg også lurer på samme som rogern ang veivhus ånding.

Bør den originale boksen sitte der?

Bør en ta ut flere steder? Toppen?

Bør en kjøre retur til bånnpanna?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår