Gå til innhold

motorbytte?

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

240 brems. så kan du godkjenne opp til 180 hk ;)

 

Litt feil.

 

Er maks 140hk med orginalbremser og hvis du bytter bremseklosser til noen med et annet delenr fra volvo så er det maks 180hk.

Det er sikkert noen som tåler litt mer.

 

MEN, jeg var innom volvo og ville ha 180hk klossene og fakta er det at de er de eneste de har. De gamle er gått ut. Fikk dette skrevet inn og stemplet i papierene jeg har for "godkjenning av endringer".

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskligere å få godkjent 140 med 240 bremser og annen motor en med orginal bremser, da 240 bremser må modifiseres for og passe og da gjelder egentlig ikke typegodkjenningen for bremsen (kalliperen) lenger, pluss at den ikke er montert slik som de er konstruert for.

Sett heller på 164 ventilerte, da framvogna på 164 og 140 er like, da kan du med rett bremse belleg få godkjent opp til 200Hk.

Dette kan du skrive brev til volvo om og få en godkjenning.

Og ellers så stemmer det at volvo går god for 180Hk med rett bremsebellegg til orginal bremser.

Ellers så kan det legges til at du får godkjent alle motorer i 140 så lenge du ikke passerer HK og Moment grensen som volvo har satt. Så er det bare at tillat framaksel vekt ikke skal overstige det som står i vognkortet.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan det legges til at du får godkjent alle motorer i 140 så lenge du ikke passerer HK og Moment grensen som volvo har satt. Så er det bare at tillat framaksel vekt ikke skal overstige det som står i vognkortet.

 

Heldigvis så brydde de seg kun om hk når jeg godkjente min. For er maks 196nm ved 140hk. Og jeg godkjente 136hk og 230nm.

 

Men dette med at 164 bremser og 200hk og 280nm går ann å overføre til 140 var god info:thanks

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett heller på 164 ventilerte, da framvogna på 164 og 140 er like, da kan du med rett bremse belleg få godkjent opp til 200Hk.

Dette kan du skrive brev til volvo om og få en godkjenning.

 

Fikk telefon fra volvo i dag og dette var ikke mulig. Han mente 164 var en helt annen bil som var konstruert for å tåle mer enn 140:deng

Jeg har ikke kikket så nøye på de men jeg trodde nå bare det var utvendige forskjeller.

Så spørs om det blir helt andre bremser når en først er i gang.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår