evennesh Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hei. Når bilen sviver spruter det litt eksos, slik at det blir merker i bakken.. Så igår va eg ute å prøvde å finna utav ka så va gale, då såg eg at slangen fra turboen til insuget va skitten.. ser ut som det kommer olje sammen me lufta... kan det vær derfor eksosen spruter slik? Å er det i tilfelle turboen som lekker olje? mvh even Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Se på tennpluggene dine om de er sotet.. Kan være: Fuktighet i eksosanlegget For fet blanding Vann i eksosen (topp-pakning) Olje (veivhusventilasjon, dårlig turbo?) Tviler på det er olje og vann, da du nok hadde merket det på røyk bak bilen. (med mindre du har sotet vinduene dine da). Jeg tipper det er fet blanding, dvs. for mye bensin, som da spruter ut bak og veter asfalten. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evennesh Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hmm, ja pluggane blir sota med ein gang. Eg går ut ifra at de må var turboen eller fet blanding. men kos justere me det på mek inj? (k-jet) ? Når eg gir gass, å slepper pedalen komme det masse sot søl ut.... vis det seie deg någe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg