Gå til innhold

Senking av Vectra B

Ranger emnet

Hallohallo1

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du vil ha komfort og bra kjøreegenskaper så anbefaler jeg H&R dempere og fjører. Jeg er veldig fornøyd.

Er du bare ute etter å "sleppe" bilen ned holder det med fjører(noe jeg tilfeldigvis har liggende:0))

Blir jo litt bedre kjøreegenskaper av dette og, men bare litt...

Får jo også justerbart vmaxx understell hos eyecandyracing for ca 5000,-, men dette er ikke like stivt som H&R settet. Så kjøregleden blir litt mindre...

Håper det hjalp noe...

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:D

hjalp veldig mye faktisk

pris på det som du har da?

er ikke det å bare ha fjærer litt "feil" da? iforhold til de slappe demperene som står på bilen orginalt, er en 96 modell så de er jo gamle..

vil egentlig ha alt sammen, hele pakken slik som deg.

hvor mange mm annbefales i senk da?

har 215\40\17 på bilen. Dotz Brands Hatch felger. må jo få meg stabstag også da, har du det? hvor kjøpte du? fant et her: http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpage00000066dbp21032.html

er det noe å ha?

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine brukt av mANIAC på forumet her. Men jeg tror du får dem til 6000-7000kr. De senker 35/55mm... Jeg kjøre med 225/40/18 (8" breie) og synes det er helt greit. Har også en 96 modell og så lenge demperne er i orden hjelper det litt med bare fjører men det er uten tvil bedre med komplett sett...

Jeg ville ikke senka den mere enn 40-50mm forann og 60mm bak. (hvis du har planer om å komme deg fram...

)

Stabstag har jeg ikke, men har planer om å kjøpe det om kort tid. Sikkert helt greit det der, men bare sjekk flere steder. tror du kan få de nesten enda billigere...

et bilde av min med denne senkingen...

Den er fullt kjørbar... brukes som familiebil.

DSC00515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha komfort og bra kjøreegenskaper så anbefaler jeg H&R dempere og fjører. Jeg er veldig fornøyd.

Er du bare ute etter å "sleppe" bilen ned holder det med fjører(noe jeg tilfeldigvis har liggende:0))

Blir jo litt bedre kjøreegenskaper av dette og, men bare litt...

Får jo også justerbart vmaxx understell hos eyecandyracing for ca 5000,-, men dette er ikke like stivt som H&R settet. Så kjøregleden blir litt mindre...

Håper det hjalp noe...

Så det er med andre ord bedre comfort med vmaxx demperne de selger hos eyecandy?

Har vurdert å kjøpe det settet til min, samtidig vil jeg egentlig ikke at den skal bli altfor stiv :op:

Vet du om det er noe annet som trengs (noen slitedeler eller noe slikt som burde byttes i samme slengen?)ved kjøp av nye dempere?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er med andre ord bedre comfort med vmaxx demperne de selger hos eyecandy?

Har vurdert å kjøpe det settet til min, samtidig vil jeg egentlig ikke at den skal bli altfor stiv :op:

Vet du om det er noe annet som trengs (noen slitedeler eller noe slikt som burde byttes i samme slengen?)ved kjøp av nye dempere?

hei hei

har aldri prøvd en vectra med vmaxx settet men derimot audi a4.

min mening er at det er både bedre komfort og kjøreegenskaper med H&R dempere... vmaxx settet blir litt vell mykt... eneste fordelen er at du kan justere høyden selv og at prisen er grei.

H"R demperne er ikke ubehagelige ved vanlig kjøring(ikke engang fruen har klaga. he he) men blir stiv og god ved hard kjøring. Etter min mening veldig allround dempere.

Jeg bytta noen gummiforinger i samme slengen, husker ikke vilke(er en del av dem). Og syntes det hjalp. ble kvitt alle ulyder ihvertfall. Skal sjekke noen kvitteringer og se hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror streetdesign.no har det... litt usikker på hvem andre.

har ikke sjekket opp så mye.

Jeg har FK automotive 40/40 fjører med TUV godkjenning. brukt litt over et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det frister å kjøpe dem:P ehhe

men jeg satt på bakluka på bilen min igår å "hoppet" litt mens en kamerat så i hjulbuen.. demperne mine er sinnsykt myke, så MÅ nok ha fullt sett er jeg redd.

og du annbefaler h&r sett selv om det ikke skal være justerbart?

jeg vil bare senke bilen å få den stivere, trenger ikke juserbart.

så et 30\30 senkesett må jeg få meg, noe å annbefale?

noen som har noe liggende kanskje?

2004 Golf V 2.0TDI Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på hvor man får tak i det. men hvis du kjører med 215\40\17 skal set ikke være noe problem å kjøre med mer en 40/40 senk men. det som er synd er at lavere man senker med justerbart mjukere blir den... skal sjekke om jeg finner noen som har liggende jeg, men det er som regel jeg som har liggende ting til andre.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Jeg tenkte å senke bila mi til våren igjen. Ruller på 215/45 17" sommerhjul.. mener dem er 7" eller 7,5" breie. Er en vectra b 98 mod, som jeg tenkte å få litt lavere med noen fjører. Noen som har forslag til bra merke? Og om dette vil gå med de hjula jeg har, uten å måtte valse?

Takker :)

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider