terkel Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 hei :biker å kjøpte meg en kondensator til anlegget mitt i dag på bilradio spes men det følte ikke noe pære med til å lade den opp og nådde ikke biltema for å kjøpe meg en ny pære noen så har peiling på hvordan eg får lada den opp sko ha hatt det i orden før jobb å slit begynner på mandag lenge leeve ferien:-):disco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Pære? Du skal bruke en motstand på 200 ohm for å lade den.. Koble til Minus på kondisen, så tar du en tang og holder motstanden med, setter den på Pluss på kondisen, og setter pluss fra batteriet på andre enden av motstanden... Etter ikke lenge er den lada opp.. Så bruker du ei pære når du skal lade den UT. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terkel Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Pære? Du skal bruke en motstand på 200 ohm for å lade den.. Koble til Minus på kondisen, så tar du en tang og holder motstanden med, setter den på Pluss på kondisen, og setter pluss fra batteriet på andre enden av motstanden... Etter ikke lenge er den lada opp.. Så bruker du ei pære når du skal lade den UT. hei takk for svar står joi brugsanvisningen at du skal koble til en pære som ligsom skulle følge med i ca 30 sek for å ikke sjokk lade den?? men ka vett vel eg har aldrig hat brugt for en kond før nå:-) så du meine at eg må ha den motstanden ja så ingen mulig het å få det til på en søndag.. ps vet du kossen en legger ut bilder av prosjekter en har?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du kan bruke en pære for lade opp og ut en kondensator. Bilder legger du ut på f.eks. Photobucket. Bruk da den filen som heter IMG og post den inn i tråden der du vil bildet skal være. Forhåndsvis tråden din før du poster den så er det lettere å redigere. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boble73 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du kan jo bruke en pære fra bilen. Feks en bremselyspære. Hovedsaken er at kondensatoren ikke skal kobles rett på batteriet. Siter Golf 2 Boble 73 american roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Kan jeg spørre hva du skal bruke den kondisen på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 står øverst at han skal bruke det til anlegget? :P Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Han skal bruke kondisen til å sykle til jobb for å tjene penger til å kjøpe seg et skikkelig batteri ha ha kødda! Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 står øverst at han skal bruke det til anlegget? :P Du er ikke så dum som jeg ser ut du ;) Hvilke forsterkere skal den brukes på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hva skjer om man driter i den motstanden/pæra når man skal lade den opp da..? Pang..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Det har jeg spurt om og, ikke mange som kunne svare meg da nei. Men det de foreslo, var at det kan ta knekken på batteriet.. Jeg kobla min på selv uten noen form for opplading.. Funker fint den dag i dag, kondis og batteri. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terkel Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 hei takk for svarstår joi brugsanvisningen at du skal koble til en pære som ligsom skulle følge med i ca 30 sek for å ikke sjokk lade den?? men ka vett vel eg har aldrig hat brugt for en kond før nå:-) så du meine at eg må ha den motstanden ja så ingen mulig het å få det til på en søndag.. ps vet du kossen en legger ut bilder av prosjekter en har?? du skal bruke ei 10ampæs pære å lade den opp med til lyset slukkes + litt til for å lade den opp fikk eg beskjed om fra bilradio spes i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terkel Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Du kan bruke en pære for lade opp og ut en kondensator. Bilder legger du ut på f.eks. Photobucket. Bruk da den filen som heter IMG og post den inn i tråden der du vil bildet skal være. Forhåndsvis tråden din før du poster den så er det lettere å redigere. Mvh Pål takk for svar har ikke motatt at eg har fått svar fra dere før nå kjipt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terkel Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Du kan jo bruke en pære fra bilen. Feks en bremselyspære. Hovedsaken er at kondensatoren ikke skal kobles rett på batteriet. fine takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terkel Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Kan jeg spørre hva du skal bruke den kondisen på?? ja en kenwood monoblokk og en alpine 4 kanals forsterker jbl 12" og 5.5" bass foran og 5.5"3 veis høytalere bak pioneer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg