Gå til innhold

kondensator

Ranger emnet

terkel

Anbefalte innlegg

hei :biker å kjøpte meg en kondensator til anlegget mitt i dag på bilradio spes men det følte ikke noe pære med til å lade den opp og nådde ikke biltema for å kjøpe meg en ny pære noen så har peiling på hvordan eg får lada den opp sko ha hatt det i orden før jobb å slit begynner på mandag lenge leeve ferien:-):disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pære? Du skal bruke en motstand på 200 ohm for å lade den..

Koble til Minus på kondisen, så tar du en tang og holder motstanden med, setter den på Pluss på kondisen, og setter pluss fra batteriet på andre enden av motstanden... Etter ikke lenge er den lada opp.. Så bruker du ei pære når du skal lade den UT.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pære? Du skal bruke en motstand på 200 ohm for å lade den..

Koble til Minus på kondisen, så tar du en tang og holder motstanden med, setter den på Pluss på kondisen, og setter pluss fra batteriet på andre enden av motstanden... Etter ikke lenge er den lada opp.. Så bruker du ei pære når du skal lade den UT.

hei takk for svar

står joi brugsanvisningen at du skal koble til en pære som ligsom skulle følge med i ca 30 sek for å ikke sjokk lade den?? men ka vett vel eg har aldrig hat brugt for en kond før nå:-) så du meine at eg må ha den motstanden ja så ingen mulig het å få det til på en søndag.. ps vet du kossen en legger ut bilder av prosjekter en har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg spurt om og, ikke mange som kunne svare meg da nei.

Men det de foreslo, var at det kan ta knekken på batteriet.. Jeg kobla min på selv uten noen form for opplading.. Funker fint den dag i dag, kondis og batteri.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for svar

står joi brugsanvisningen at du skal koble til en pære som ligsom skulle følge med i ca 30 sek for å ikke sjokk lade den?? men ka vett vel eg har aldrig hat brugt for en kond før nå:-) så du meine at eg må ha den motstanden ja så ingen mulig het å få det til på en søndag.. ps vet du kossen en legger ut bilder av prosjekter en har??

du skal bruke ei 10ampæs pære å lade den opp med til lyset slukkes + litt til for å lade den opp fikk eg beskjed om fra bilradio spes i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en pære for lade opp og ut en kondensator.

Bilder legger du ut på f.eks. Photobucket. Bruk da den filen som heter IMG og post den inn i tråden der du vil bildet skal være.

Forhåndsvis tråden din før du poster den så er det lettere å redigere.

Mvh

Pål

takk for svar har ikke motatt at eg har fått svar fra dere før nå kjipt

Lenke til kommentar
Del på andre sider