Gå til innhold

audi coupe 2L problemer, og fremskjerm

Ranger emnet


ericandre

Anbefalte innlegg

har en 90 mod audi coupe og motoren fusker og går skikkelig dårlig, har akkuratt passert 250 000. har byttet lambda, bensintrykks regulator, bensinpumpe og filter. lurer på og bytte om til en 2.3 L. passer denne f,eks til girkassa? må vel ha nytt ledningsnett? kan jeg bruke samme bensin pumpe? hva må byttes eller gjøres om på?

og er det mye hk og hente ved kambytte, grenrør, eff.anlegg og "sports" filter, eventuelt porting.

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del arbeid å bygge om fra 2.0 til 2.2/2.3. Om bensinpumpa må byttes så er det et av de minste problemene, men den passer nok over ja ;) Og så er radiatoren din i veien for en femmer, ledningsettet duger kanskje, alt etter hvilken motor du puter nedi. Går ut i fra at det er K-Jetronic eller KE-Jetronic du har i dag. Men som råd ville jeg heller ha fått skikk på den motoren du alt har, 250k trenger ikke være mye om motoren har fått ok behandlig.

Det er mye hk (og moment) å hente på kam og porting på den motoren du alt har, hvor mye er avhengig av hvor mye arbeid og penger du legger i dette. Kam og porting inkl overhaling av toppen koster rundt 9k, om mer effekt utover dette er ønskelig så ville jeg gått for ny eksos og evt ombygging til gassere.

 

Og den skjermen din ser ut til å passe en Audi 80/90 type 91, altså etter 1991.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du anbefaler heller og trimme den jeg har. tror kansje det kan være den "nye" pumpa. bilen går bra de 10 første sekundene og etter det er den ganske død, må kjøre i gang på 4-5000 omdreininger for og ikke kvele den. den drar ikke lengre en til 4000. hvis jeg drar den langt fra 4000 (ca 10-15sec) så kansje jeg klarer og presse 5000 på sletta. i oppoverbakker går det i 2 gir og lange bakker er det 1 og 2000 omdreininger med bånn gass. tenning er i orden. og bensintrykksregulatoren er byttet. når jeg drar av stikket til luftmengde måleren går den bra i 10 sec og så kobler jeg den på og av så går den bra 10 sek igjenn. kan det også være luftmengdemåleren\ regulatoren? trenger hjelp av en som kan dette. har ikke råd til og sende bilen på verksted.

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du helt sikker på at det var luftmassemåleren du plugga ut?

luftmassemåleren har kontakt på venstersia av luftfilteret sett forrfra, og trykkregulatoren sitter på høyresia. om det var luftmassemåleren du plugga ut er det 100% sikkert at det er den som er gåen, om det var trykkregulatoren du plugga ut så har du muligens en gåen tempføler for motorstyringa. Men etter du forklarer så høres det ut som du har en luftmassemåler som må byttes, ev du kan kjøpe 5-65 og spraye ren luftmassemåleren å se om det blir bedre av det. har en luftmassemåler med bensinmengdefordeler og trykkregulator liggandes du kan få kjøpe av meg, kjøpte den for 1000,- men den jeg hadde funka faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kicke.

 

er luftmengdemåleren ja, kan få ny fra tyskland til 50euro, så prøver og bestille der først. har bytta trykkregulatoren på høyre side. og dro ut sticket på venstre. den går bedre med sticket koblett ut. men skal ha det i bakhodet hvis jeg ikke får bestilt fra tyskland

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår