Gå til innhold

Hvordan betale mindre skatt?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Da koster om-reg'en av en sånn mer enn hele avgiftssummen man betaler for å få skilter på et spesialbygge i Sverige...:ex_machin

 

sjekka d nemli opp v å sende regnr på sti'n til en kompis til 2282..

 

SCHTØGGDYRT!!:angry:

 

hva går egentli omregistreringsavgifta til?!? lønn for å trykke på no taster å printe ut et par ark.. er d sååå dyrt? :|

og årsavgifta.. er de små søte oblatene me artie farger på så dyre å produsere? (sidn d virker som om d er d eneste vi bilister får igjen for årsavgifta!!!)

 

(Litt OT, sorry..)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekka d nemli opp v å sende regnr på sti'n til en kompis til 2282..

 

SCHTØGGDYRT!!:angry:

 

hva går egentli omregistreringsavgifta til?!? lønn for å trykke på no taster å printe ut et par ark.. er d sååå dyrt? :|

og årsavgifta.. er de små søte oblatene me artie farger på så dyre å produsere? (sidn d virker som om d er d eneste vi bilister får igjen for årsavgifta!!!)

 

(Litt OT, sorry..)

50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry:

 

Nei, omreg er bare for å hente inn penger (eventuelt som straffeavgift for dem som tjener penger på å handle med bil). Får jo f.eks tilhengere under 750kg omregistrert gratis...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, omreg er bare for å hente inn penger (eventuelt som straffeavgift for dem som tjener penger på å handle med bil). Får jo f.eks tilhengere under 750kg omregistrert gratis...
Med andre ord;en "bad case" som faktisk er "even worse"... bare aktiv flåing.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omregavgiften har ihvertfall veldig lite å gjøre med de reelle kostnadene ved å omregistrere en bil (sende ett papir og oppdatere en rad i en database).
Sant nok. Bare ved første gangs registrering at det faktisk blir laget noe håndfast (skiltene). Og de tipper nok ikke mange kronene..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry:

 

Jeg betalte 462 kroner eller noe i tillegg til omreg på 1447 for mæsjedesn, så skilt kommer i tillegg :(

 

:angry:

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår