Villstyring Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Da koster om-reg'en av en sånn mer enn hele avgiftssummen man betaler for å få skilter på et spesialbygge i Sverige...:ex_machin sjekka d nemli opp v å sende regnr på sti'n til en kompis til 2282.. SCHTØGGDYRT!!:angry: hva går egentli omregistreringsavgifta til?!? lønn for å trykke på no taster å printe ut et par ark.. er d sååå dyrt? :| og årsavgifta.. er de små søte oblatene me artie farger på så dyre å produsere? (sidn d virker som om d er d eneste vi bilister får igjen for årsavgifta!!!) (Litt OT, sorry..) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 sjekka d nemli opp v å sende regnr på sti'n til en kompis til 2282.. SCHTØGGDYRT!!:angry: hva går egentli omregistreringsavgifta til?!? lønn for å trykke på no taster å printe ut et par ark.. er d sååå dyrt? :| og årsavgifta.. er de små søte oblatene me artie farger på så dyre å produsere? (sidn d virker som om d er d eneste vi bilister får igjen for årsavgifta!!!) (Litt OT, sorry..) 50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry: Nei, omreg er bare for å hente inn penger (eventuelt som straffeavgift for dem som tjener penger på å handle med bil). Får jo f.eks tilhengere under 750kg omregistrert gratis... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Nei, omreg er bare for å hente inn penger (eventuelt som straffeavgift for dem som tjener penger på å handle med bil). Får jo f.eks tilhengere under 750kg omregistrert gratis...Med andre ord;en "bad case" som faktisk er "even worse"... bare aktiv flåing. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Med andre ord;en "bad case" som faktisk er "even worse"... bare aktiv flåing. Omregavgiften har ihvertfall veldig lite å gjøre med de reelle kostnadene ved å omregistrere en bil (sende ett papir og oppdatere en rad i en database). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Omregavgiften har ihvertfall veldig lite å gjøre med de reelle kostnadene ved å omregistrere en bil (sende ett papir og oppdatere en rad i en database).Sant nok. Bare ved første gangs registrering at det faktisk blir laget noe håndfast (skiltene). Og de tipper nok ikke mange kronene.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Håhå! Har funnet ut hva jeg skal gjøre ja. Skal ha meg feitere bil for litt mindre penger =) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 50 kroner til vognkortet,250 kroner for trykkingen av 2 skilt,10 spenn for arket med oblatene og sikkert såder 1000 kroner i lønn til de forskjellige som er med på jobbene med å logge bilen i datasystemet etc. Resten er "administative kostnader".. :angry: Jeg betalte 462 kroner eller noe i tillegg til omreg på 1447 for mæsjedesn, så skilt kommer i tillegg :( :angry: Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.