Gå til innhold

kjøpt av Audi 80, hva skal jeg se etter?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

har finni en Audi 80, 1993 modell med 260 000 på tellern jeg tenkte å dra å se på. bilen er 2,0 E, med 115 hester.

Hva burde jeg se etter på denne bilen? normale feil osv:)

takker for svar og tips:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har finni en Audi 80, 1993 modell med 260 000 på tellern jeg tenkte å dra å se på. bilen er 2,0 E, med 115 hester.

Hva burde jeg se etter på denne bilen? normale feil osv:)

takker for svar og tips:=)

Løp og kjøp :)

Neida, er ikke en problembelastet bil dette. Svakhet på bremsecalipperene bak, da på håndbrekkdelen. Som alt nevnt, sjekk oppheng for slark/slitasje. Om det er en avant så er rust i nedre kant av vinduet på bakluka et problem. Ventiltikking skal det ikke være, da er det høyst sannsynlig slitte ventilløftere. Disse er en slitedel og varer ikke evig, nye koster imidlertid ikke mye.

jeg har 90hk'en, og prisene er ikke så mye forskjell, jeg betaler vel rundt 7k i året med delkasko, så det synes ikke jeg er så ille

Det synes jeg var dyrt. Er ikke 7k med full kasko du mener?

Jeg betaler 2090,- i året med delkasko, da med 75% bonus (Gjensidige).

Tok en rask beregning på nettet og fikk (for meg) en pris på 2332,- året. Dette var for en 1993 Audi 80 2.0E med årlig kjørelengde på 12000 km. Med full kasko og laveste egenandel ble prisen 4460,- i året.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp :)

Neida, er ikke en problembelastet bil dette. Svakhet på bremsecalipperene bak, da på håndbrekkdelen. Som alt nevnt, sjekk oppheng for slark/slitasje. Om det er en avant så er rust i nedre kant av bakluka et problem. Ventiltikking skal det ikke være, da er det høyst sannsynlig slitte ventilløftere. Disse er en slitedel og varer ikke evig, nye koster imidlertid ikke mye.

Det synes jeg var dyrt. Er ikke 7k med full kasko du mener?

Jeg betaler 2090,- i året med delkasko, da med 75% bonus (Gjensidige).

Tok en rask beregning på nettet og fikk (for meg) en pris på 2332,- året. Dette var for en 1993 Audi 80 2.0E med årlig kjørelengde på 12000 km. Med full kasko og laveste egenandel ble prisen 4460,- i året.

jeg har bare 30% bonus da, og er forsikra hos gjensidige. Er rart det der, når jeg nå regner ut på kalkulatoren deres kommer det på ca 5000 i året.

Og skulle du være intresert shibbyvolvo, så er min også tilsalgs for 37k med anlegg :)i tipp topp stand

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere bilder av bilen din?

Da har jeg sjekket forsikring, og det var rett og slett jævlig dyrt.

Gjensidige:

Del: 10829

Hel: 20 000

Ansvar: 8000

If:

Del: 19103

Vesta:

Del:19000

Ansvar: 16000

Noen måte jeg kan få dette billigere på, uten å måtte sette det på forelde?

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider