Gå til innhold

syke subber å bruke som show og db(60.000kr)

Ranger emnet

maxhp

Anbefalte innlegg

hei jeg er en fyr som sitter med store planer, ska bygge show/db anlegge!

så jeg har ett busjett på 60.000.

jeg skal lurer på hvike subber dere mener jeg bør gå for/jeg bør ta en tipp på(subber dere mener som dere spiller bedre og har et kulkt disegn)

har sett på 2-3 kicker L7 eller solo X.

har planere om å få tek i en 300A dynamo vis d kan skaffes, ska ha kansje ett par med de sykeste Kinetik batteriene.

splleren er en Alpine 9855.

dette kommert til å bli plasert i en mazda mx 3

alle svar/meninger er velkomne

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg stemmer for så mange TC LMS-5400 som du kan klare å få plass til! Burde helst vært 2-4 18", men tror du sliter med å få plass til de...

Egentlig tor jeg at 1 stk. 18" ville sett ganske sykt ut i din bil. Må jo huske at du skal ha plass til kasse og forsterkere og.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger inn ett høflig forslag på "noen" 12/15" "subber", evt. forsterkere fra tyske Emphaser. 5KW makseffekt fra "subbene" i SPL serien, og forsterkere som tåler opp til 18 volt driftsspenning. Største forsterkeren skal da levere over 14KW(18Volt, forvregning <2%)!. Sikkert en drøss med "jallavatt" her, men du jo sjekke:

http://www.emphaser.com/index_e.html

Emphaser forhandles av ljudia.no her i landet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse og utseende er ikke alt ;)

Til prisen som forlanges for en Jackhammer (pluss forsterkeriet som trengs for å drive den...) kan man få LANGT bedre ting, som for eksempel TC sounds-elementene BeemerZ1 nevnte: 5063 kroner per stykk med dagens kurs, pluss frakt og mva. Man kan med andre ord kjøpe seg ca. åtte 18-tommers LMS-5400 for prisen av én Jackhammer.

91691.jpeg91691.jpeg91691.jpeg91691.jpeg

91691.jpeg91691.jpeg91691.jpeg91691.jpeg

Hver element har kapasitet til å flytte over 4.5 liter luft, eller totalt 36 liter for åtte elementer. En Jackhammer flytter til sammenlikning ynkelige 14,1 liter luft :D Men åtte attentommere får man ikke plass til i en MX-3. Det trenger man ikke heller, for selv fire av dem vil flytte mer luft enn en Jackhammer, og det til kun halve prisen ;)

EDIT: BeemerZ1 har nok rett i at du vil slite med å få plass til fire stykk. Men to bør gå, da har du ca. 40-45.000 igjen til forsterkere. To Celestra DA6k (16.190 kroner fra N-core.se) hadde egentlig vært midt i blinken, strapp dem sammen og nyt 12.000 watt i fri utfoldelse (14200 watt RMS om du kan mate dem med 18V) :D:D:D

DA6k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig.. detta minna mistenkelig veldig om meg selv.... :P... jeg har dobblet dynamo og bygger for show og db drag... har nå brukt snart 40000 på anlegg, lydemping og masse masse mere... og skal oppgradere nå med 40000 på bare subbere og forsterkere... jeg går da kun for pioneer.. jeg skal kjøpe de råeste 12" fra pioneer.. og flere forsterkere...

men for deg.. hadde jeg satset for ett par av de 15" til pioneer... TS-W8102SPL med 8000W max og 3000Wrms.. koster 12000 fra pioneer sine sider..

tsw8102splfull_thumbnail.jpgtsw8102splfull_thumbnail.jpg

også hadde jeg gått for 4 stk av PRS-D2000SPL.. med 4000wmax og 2000wrms.. disse koster 10000 pr stk på pioneer sine sider...

prsd2000spl_la_thumbnail.jpgprsd2000spl_la_thumbnail.jpg

prsd2000spl_la_thumbnail.jpgprsd2000spl_la_thumbnail.jpg

men du finner dette mye billigere i butikker som selger dette videre..

da hadde du kommet LANGT i db drag... blandt de aller beste i norge..

jeg kom selv på andre plass i db drag street b på rudskogen på lørdag med mine stusselige ts-w3004spl 12" fra pioneer og en PRS-D2000SPL...

gå for pioneer :D... hehe

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider