Gå til innhold

Justere Tubotrykk Diesel, bilde!

Ranger emnet

Tbend

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg fått meg turbo diesel, men jeg vil ha mer.

Jeg har skrudd på pumpen og gitt den mer diesel ( og det vises ) :P

Så har jeg satt ei slangeklemme på en av slangene som går til turbo, den er nesten skruvd helt inn nå.! Men fortsatt så lader jeg ikke nå mer enn orginalt; 0.6/0.7bar. Står på turboen at det er en garret, og jeg tror motoren er fra 86/87

Er det noe jeg gjør galt? Noen sier at det er et WG stag der, men jeg klarer ikke i såfall helt å finne ut hvor det skal være hen? Noen som kan legge ut en god beskrivelse hvordan dere har gjort det?

Se bilde:

P1018784.JPG

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg vært ute å forsket litt.

Jeg strammet klemmen ytterligere og det så ut som den ville lade over 0.8 bar, men når jeg når slutten av registret ( mot girskift) så faller ladetrykket ned til 0.4-0.5 ???

Så skjønner jeg ingenting, er det WG som slepper ut når det blir så høyt trykk?

Mvh. TSB

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en rar dings i ene enden på innsuget ditt(en rund liten dings som er svart)?

vist du har det så er det en "klokke" som slipper ut overtrykket fra turboen.

på min golf turbo diesel så har jeg justert opp diesel trykket og da fulgte ladetrykket litt med. nå ryker det så du ser ikkje skiltet mitt vist jeg trør skikkeligt i.

Kan kansje ta et bilde av min wastgate i morgen vist jeg skall justere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har den dingsen du snakker om..

Så den er ikke noe "farlig" å røre? Skal jeg skru den inn eller ut før at den skal holde på trykket?

På engelske forum så justrerer de på denne: Som er på toppen av pumpa.

P1018787.JPG

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg forsket litt til.

Nå lader jeg 1bar og nå begynner det i gå godt, hører turbolyden inn i kupeen.

Uansett, nå stopper det på 1bar, den vil ikke mer :(

Har justert på alt! :P

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en bleedventil (kollevold etc) og sett denne på slangen mellom Turbo og WG, der du har slangeklemma. Så tar du den slangen med klokka som sitter mellom innsug og luftfilterslangen/røret. Ta av klokka og blind denne slangen med en hjulbolt etc og ei slangeklemme. Så kan du justere Turbotrykket til 1.4-1.5 iaf. Jeg hadde 1.2 på min Diesel. Siden du har Garrett Turbo har du nok en GTD motor slik som jeg har. Går godt med justert trykk! Kan muligens få tatt noen bilder til deg i mårra av hvordan jeg har gjordt det. Husk å på å få på et åpent luftfilter type K&N etc...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar av slangen som sitter mellom Turbo og Wastegaten. Eller røret som går til WG. Bøy så det røret litt til venstre og sett på en lengre slange silicon eller noe inn på begge styssene og sett bleedventilen mellom der er bilde av det:

07082007170.jpg

07082007166.jpg

Blind så igjen denne slangen:

07082007171.jpg

og skru på hjulet for mer eller mindre trykk... :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra info her!

Har satt på en orginal Skyline Intercooler og den gjorde susen, ikke rare størrelsen, men bilen går jo som en stukket gris!

Men ladetrykket gikk ned fra 1 til 0.8 etter jeg satt på coolern, det skulle det vel ikke gjøre?

Er sikker på at det ikke er noen lekkasje.

Lurer også på hvor mye jeg skal tør å lade nå, syns turboen høres ut som en blodtrimma dodge ram nå, men det er vel mye igjen :D

Kan ta bilder om noen er intr i hvordan løsning det er på intercooler oppsettet.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket.

Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke.

justerer på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her.

har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret, og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell.

Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg staget Innover.

Anyone? :confused:

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket.

Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke.

justerer på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her.

har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret, og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell.

Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg staget Innover.

Anyone? :confused:

HVordan vet du at du justerte staget innover?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider