Gå til innhold

Justere Tubotrykk Diesel, bilde!

Ranger emnet

Tbend

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forklarer meg bedre i ett nytt innlegg:

Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket.

Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke.

S5001249.jpg

Har også prøvd å justere på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her.

S5001246.jpg

har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret (den vi ser henger fra klokka der), og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell.

Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg skruen Innover

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en bleedventil! Beste løsninga, og du kan justere det helt perfekt... Koster rundt 400 spenn...

07082007166.jpg

Den saken du ser på bildet rett ved oljelokket.

Den tynne slangen som går ut av bildet fra Turboen er den samme som går inn på bleedventilen, ble litt lang slange siden intensjonen var å ha den inne i bilen. Sorry mye olje og dritt men motoren har takka for seg etter ca 600k så den ånda litt her og der... :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en bleedventil! Beste løsninga, og du kan justere det helt perfekt... Koster rundt 400 spenn...

07082007166.jpg

Den saken du ser på bildet rett ved oljelokket.

Den tynne slangen som går ut av bildet fra Turboen er den samme som går inn på bleedventilen, ble litt lang slange siden intensjonen var å ha den inne i bilen. Sorry mye olje og dritt men motoren har takka for seg etter ca 600k så den ånda litt her og der... :D

Den slangen der har ikke jeg. Tbend her på forumet (forøvrig trådstarter) har den, og vi har forsket litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, da kan jeg meddele til alle sammen her på forumet, at dere vet Herved hva helgen min skal gå til :D

i dag har jeg holdt på helt siden etter jobb med å forske. Har blindet Blow-off'en på innsuget Totalt, Skiftet ut diverse rør det kunne være lekkasje på (se: lekkasje på slangen mellom innsug/pumpe)

Og justert i alle himmelretninger Nede på Wastegaten.

:ssip:

MEN, den skruen, med den grønne ringen rundt på wastegaten på Bildet, Hva er den til isåfall?

Det var den jeg måtte justere på på Golf 3'en har jeg forstått (?) for å øke turbotrykket. (OBS: Bildet er selvsagt fra Golf 2'en, men den skruen hadde jeg på G 3'n også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider