Gå til innhold

Turbo Smart boost controller

Ranger emnet

klezz

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en turbo smart med et slikt "t-stykke" fra kimmit sport her om dagen og fikk montert den idag, men uansett hvordan jeg kobler den så lader den maks turbotrykk hele tiden. Og det er ikke akkurat bra at en volvo 740 turbo lader 1,5 bar!!!

Jeg har stilt turbo smarten slik at den skal gi minst mulig trykk, men alikevell så lader den maks..

Kan det være noe galt med turbo smarten eller t-stykket?

Og kan noen vise meg et bilde eller tegning over hvordan jeg skal koble den?

mvh kristoffer:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slangen fra kompressorhuset til wg aktuatoren, den klipper du i 2, så setter du ventilen på imellom der, står hvilken av nipplene som skal mot WG..

Den turbo smarten som jeg kjøpe fra kimmitsport.no

ser slik ut http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?products_id=220

Jeg har klippet slangen i to og satt på ventilen og det ene t-stykket.. men uansett hvordan jeg kobler slangen så får jeg det ikke til!

Jeg får den ikke til å lade slik som jeg vil at den skal, lader jo maks hele tiden:(

MÅ jeg bruke det t-stykket som følger med?

Eller kan jeg bare bruke selve turbo smarten?

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skulle jeg tippt sånn utav det blå, ville jeg prøvd noe sånn her, den blåe nippelen på T-stykket forvirrer meg litt igrunnen

TS.jpg

der er slik jeg har koblet den.. men lader maks hele tiden:(

tror dere at det kan være turbo smarten som er sund siden den ikke fungerer uansett hvordan jeg kobler den?

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er slik jeg har koblet den.. men lader maks hele tiden:(

tror dere at det kan være turbo smarten som er sund siden den ikke fungerer uansett hvordan jeg kobler den?

Drit i T stykke. kobble den mellom wg å turboen. viss ikke det funker så er det feil med turbo smarten

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve det!!

Men hva er egentlig meningen med det derre t-stykket?

er det for å slippe ut luft eller noe?:S

Jeg har en slik der du stiller trykket i motor rommet. Da går det t-stykket ut i fri luft..så istedenfor at du må frem dit for å "slippe luften ut" så tar du en slange fra t-stykket å inn i kupe sånn du slipper ut luften der isteden..

Her er en rask tegning av hvordan jeg tror det skal vær koblet:)

Tegning.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik der du stiller trykket i motor rommet. Da går det t-stykket ut i fri luft..så istedenfor at du må frem dit for å "slippe luften ut" så tar du en slange fra t-stykket å inn i kupe sånn du slipper ut luften der isteden..

Her er en rask tegning av hvordan jeg tror det skal vær koblet:)

Tegning.jpg

Hei!

Tror du at det skal være slik eller VET du at det skal være slik?:)

Har brukt opp mange "hundre" meter med blå silikon slange på å prøve å finne ut hvordan den skal være koblet..

men skader jo ikke å prøve forslage ditt:)

takk skal du ha!

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der gir også max trykk, jeg har prøvd.

Jeg lånte den av en kompis som heller ikke fikk det til.

Men ved senere ettertanke så tror jeg følgende: Klipp slangen på turbon å sett det t-stykket, slange fra det og feks inn i kupen til selve controllern(avhengig av hvor du vil ha den), og fra den og til vakum på innsugssia.:)

Lykke til, håper det funker.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider