DECA Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 noen som vet hvor det selges politiradioer som kan monteres i bil? Siter mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Tenker du på en ren "scanner" som har fasong som en cd-spiller???? Legger samtidig inn et utsnitt av veitrafikklovens paragraf 13A som du bør ha i bakhodet. § 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 det er ikke forbudt å ha politiradio i bilen... det er lov å lytte på politiradio... men du kan jo skru den av når du blir stoppet...:) Og visst jeg tar feil er regler likevel til for å brytes:D Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Originally posted by Freeman det er ikke forbudt å ha politiradio i bilen... Hvis du leser det jeg pastet fra vegtrafikkloven , så JO, det er ulovlig å ha utstyr som kan lytte på politiet sitt nett i en bil, uavhengig om den er på eller ikke. Ja, det er lov å lytte på politiet og ja, det er lovlig å ha scanner i Norge, men nei, det er ikke lov å ha den i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DECA Skrevet Oktober 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 jeg vet d er ulovli! men jeg skulle hatt en likevell er d ingen som har som skal selge eller hvet hvor dem selger det? Siter mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 http://www.dittvalg.no har endel http://www.permo.no har endel. Kan ikke se en slik type du spesifiserer men de kan jo kanskje vite hvor du får tak i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 å si at man ikke har lov til å høre på radio'n blir som å si at det er ikke lov å ha sex før man er 16 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 En på forumet her sendte brev til Politidirektoratet angående akkurat dette. Her er svaret han fikk: Politi Radio Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Originally posted by Slimline En på forumet her sendte brev til Politidirektoratet angående akkurat dette. Her er svaret han fikk: Politi Radio Ja, dette er jo det samme som jeg skriver lenger opp. Er lov å ha og å lytte , men ikke lov å ha i bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg