Gå til innhold

Mercedes c180 Snodig problem

Ranger emnet


totalyamaha

Anbefalte innlegg

Har ein c180 bensin 1994 Mod. Automat.

Det starta med att motoren plutselig sloknet når eg kjørte. Så måtte eg stoppe, starte bilen igjen så var det bare å kjøre videre.

Så sloknet den oftere og oftere og spesielt når eg ga på litt ekstra. Og av å til tok det litt tid før den ville starte igjen.

Til slutt ein morgon så ville den ikkje starte.

 

Og ein gang den stoppa mens eg kjørte ville den ikkje starte igjen, alt av strøm fungerte og eg kunne kinne så mye eg ville. Bare for moro så prøvde eg å kople på startkablene på eit ana batteri å da kom den med ein gang. Og eg kunne kjøre videre.

 

 

Nokon som he vøre borti detta problemet eller har tips til kva feilen kan vera???

 

På forhånd takk!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet jeg også på volvon.

Det var releet til bensinpumpa som ikke var helt som det skulle.

Det skjedde en kveld når jeg skulle kjøre et stykke for å besøke noen.

La mobiltelefonen i gulvet forran(med lys), og dro av dekslene, og dro ut releet og hadde en ledningsstump der jeg satte på en kabelsko i hver ende, og begynte å prøve å stikke den inn i flere hull i releet.

Tilslutt begynte det å summe, jeg satte på de andre ledningene sånn ca. der de hadde vært, og ferden fortsatte :P

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relèet til bensinpumpa fungerar, den slår iallfall inn når eg slår på tenninga å bensinpumpa startar å surre.....men frammen ved lysbrytaren ligg det eit relè. Fikk tips om att det kunne vera det så skal prøve å erstatte det, for kunne ikkje kjenne att det slo inn og når eg banka på det samtidig som eg prøvde å starte bilen starta den eit lite øyeblikk men slokkna igjen etter nokon sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relèet til bensinpumpa fungerar, den slår iallfall inn når eg slår på tenninga å bensinpumpa startar å surre.....men frammen ved lysbrytaren ligg det eit relè. Fikk tips om att det kunne vera det så skal prøve å erstatte det, for kunne ikkje kjenne att det slo inn og når eg banka på det samtidig som eg prøvde å starte bilen starta den eit lite øyeblikk men slokkna igjen etter nokon sek.

 

 

Mitt og slo inn som det skulle, og når jeg målte kontakten i det så alt bra ut på meteret men etterhvert som releet ble varmt kutta det kontakten. Prøv og lukt etter svilukt, og kjenn om det er unaturlig varmt når dette skjær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det til meg også.

Bilen stoppa etter en stund...

Skjønte problemet når jeg prøvde å starte bilen og bensinpumpa ikke ville være med.

problemet var løst i løpet av et kvarter da men.

Dro ti en kompis dagen etterpå og tok med meg et rele.

 

Var en gammel 240 dette da, så det kan være litt mer invikla på en nyere bil.

(bensinpompa mi bråker en del, så var ganske enkelt å høre om den gikk eller ikke)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høyst trolig har du den samme feilen som skjedde på min.

Der først Bertel O. Steen mente at feilen lå i motorstyringskortet og vile bytte dette til en pris av 11-12.000

Etter litt press og ny gjennomgang av bilen ble kun en sensor i motoren byttet, pris ca. 150,-, og bilen gikk som en klokke igjen.

Hvilken sensor vet jeg ikke.

 

Lykke til !

 

PS! Har bilen gått over 100.000 bør du skifte girolje om dette ikke er gjort. Over 200.000 bør du ta en overhaling av girkassen.

(For automatgir). Dette er mest kristisk for C180 og C200, årsaken er noen svakheter i lagre i kassen som får størst påkjenninger med motorsvake biler.

Måtte nylig ut med 30.000,- for rep på girkassen.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumperelè (bør ikke være konstant, men kommer og går som det vil) eller jordingsfeil, er det som dukker opp i mitt minne.. :)

 

For øvrig ser det ut som om Guruen har løsningen, så om du har mulighet til å ta en sjekk hos Bertel O.Steen, så gjør det.

 

Lykke til :)

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme med min CLK. Bilen ble gradvis verre og stoppet f.eks når jeg bremset nesten helt ned eller noe sånt. Gikk helt fint å starte igjen og kjøre videre.

Fikk diagnose på bilen og det viste seg at luftmengdemåleren hadde tatt kvelden. Ikke sikkert at det er den problemet du har men verdt å sjekke ut?

Mercedes 230E 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår