maxhp Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 hei jeg er ny i bransjen om styling og slik. jeg har fått med meg at jeg må ha godkjennings pappir, hva hetter disse papirene? jeg må trenge får få gokjent deller, som jeg skal sette på en bil? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 TUV du snakker om..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Det spørs hva slags ting du setter på, Tviler på at det er noe godkjenning på sports luftfilter feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 for jeg har plner om å style opp en mazda mx3 med full styling,, ny motor 2,5L v6 ca200hk og 2 turboer. senking,nye felger osv, så jeg ville gjærne vist hva slaks gokjenning jeg må ha, på delene? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 TUV godkjent utstyr samt at senking og motor må stå i vognkortet vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 bruker de TVU godkjenning på alle deler eller hvordan er det?? vis jeg vil oppgradere motoren er det noe slaks godkjenning?? har aldri ver oppi oppgradering av helt nye motor osv? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Som alle andre her har forsøkt å forklare deg så må det meste godkjennes. I vognkortet ditt står det verdier på motorstørrelse, hester, lengde og mye annet. Hvis du endrer en verdi i vognkortet så skal det vises hos biltilsynet og godkjennes. For å få det godkjent må du stort sett ha enten tuv-papirer eller papirer fra bilprodusenten som tilsier at modifikasjonene er ok. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 okey d var ett grett svar.. Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 men når det kommer til utvendig styling er ikke reglene så strikse..som jeg har hørt har politiet sagt at "ungdommene" hiver for mye plastikk på bilen før de sjekker om det er typegodkjent.(om loven sier at det skal være godkjent vet jeg faktisk ikke pga.jeg ALDRI har hørt om noen som har måttet tatt av noe av "normal" styling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 bare å passe på at det er skikkelig så det ikke flagrer møk når man nermer seg 200 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 k Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Du får iallefall aldri godkjent ZE motoren. BT vil ikke se noen forskjell, så er neppe noe problem. Bi-turbo er en annen sak :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 MX3 kommer vel med en suge V6. Er det denne du har planer om å sette i. I så fall skal nok det være gjennomførbart dersom du klarer å få Mazda til å skaffe papir på hva du trenger av bremser ++ for å få godkjent ditt chassi med den motoren. Så må du vise bilen din hos Mazda og få papir på at du har montert påkrevd utstyr. Så må du på biltilsynet og framlegge papirene og få innskrevet endringene i vognkortet. Det var i vert fall instruksen de gav på Ålesund Trafikkstasjon. Men å få godtkjent effekten du får om du turbokonverterer den motoren tviler jeg sterk på så de planene bør du nok glemme. Ellers er det kun senk og felg jeg rekner med du får behov for å vise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det er også en rimelig stiv effektøkningsavgift på sånt, med mindre bilen har vært i landet i ti år. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg