Gå til innhold

Ny bil

Ranger emnet


Norway87

Anbefalte innlegg

lurte på å skaffe ny rase bil til vinteren eventuelt lite prosjekt,

 

Har en audi 100 c4 2,3 som bil nå lurte på å skaffe en gammel 100 eller 200 med quattro å turbo, å helst med det nye inntriøret

 

lurer da på litt ting

 

er det mye so m skal til for å få like mye hester uta av 100 turbo som orginalt i 200?og hvor mye hester kan jeg få ut av den ved ikke betale alt for my stille turbo eksos anlegg osv?

 

er det noen spessielle feil med di gammle 100 200?

 

mest for rase bil om vintere n med bøtte stoler osv;)

 

kansje noen som har en stående`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 10VT motorene til Audi har alle kommet med et KE-jetronic mekanisk motorstyringssystem. Dette gjør at man ikke får "chippet" bilene i noen grad utover det å endre tenningen, noen kan få økt ladetrykksgrense.

 

Men, det finnes løsning på dette med et såkalt bleedkit. Man struper slangen som går til hjernen, slik at hjernen tror man kjører med mye mindre trykk og ikke kutter bensintilførselen.

Har en 10V trimguide på hjemmesiden min som forklarer dette.

Kort fortalt: 500kr på Biltema gir deg mer ladetrykk til 200~230hk på en OPTIMAL motor.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) hvordan er det med dump ventil på disse bilenen, vist jeg kveler den slangen som går til hjenen å monteter boost kontrol? vill dette da funke?

 

Hva med sånn motstand som bdybdal nevener ovenfor? da får man mere bensin?

 

er sikkert ej so he misfårstått, er nåkk slik han forklarer det,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men ok hvordan er det med dump ventil på disse bilenen,

 

vist jeg kveler den slangen som går til hjenen å monteter boost kontrol? vill dette da funke?

 

hvordan vet jeg nå hjernen får riktig riktig trykk?

 

 

Er det mulig å bytte motorstyring til feks megasquirt motorstyring, der kan du vell kontrolere bensin å maksladetrykk?

(blir fort noen lapper da kansje)

 

Har dere andre alternatvi til Audier med turbo å quattro som kansje er bedre? til samme pris klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) men hvem av disse bilen har dere mest troa på? 80 coupe eller 100/200

 

Har ikke no trua på 80 coupe, men coupe har jeg trua på. Spørs jo hva du vil ha da? En coupe med 200hk går nok litt bedre enn en 200 med 200hk. Er jo to helt forskjellige biler..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår