Gå til innhold

Girkasse

Ranger emnet


Replay

Anbefalte innlegg

Lurte litt på om noen her inne vet hvor mye en vr6 kasse tåler? litt greit og vite hvis man skal "modde" litt:D

 

Tror ikke du vil finne noe fasit svar på det der, det kommer helt annpå hvordan du behandler den, noen kan få kassene til å holde lenge med maaange turbo hester, mens andre klarer å ta knekken på de med orginal motor.

Er jo eit par VR6 turbo rundtom som surre og svirrer med godt over 200 hester og de ser nå ut til å holde.

Hva tenkte du å modde da? eller hvor meget?

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du vil finne noe fasit svar på det der, det kommer helt annpå hvordan du behandler den, noen kan få kassene til å holde lenge med maaange turbo hester, mens andre klarer å ta knekken på de med orginal motor.

Er jo eit par VR6 turbo rundtom som surre og svirrer med godt over 200 hester og de ser nå ut til å holde.

Hva tenkte du å modde da? eller hvor meget?

 

hm...ok!

hadde tenkt med tiden og spandere en kompressor til bilen:) nå som d e sagt... lenge må bilen ver reg. i norge før man slipper og betale HK avgifter osv.....?

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...ok!

hadde tenkt med tiden og spandere en kompressor til bilen:) nå som d e sagt... lenge må bilen ver reg. i norge før man slipper og betale HK avgifter osv.....?

 

Etter 96 tror jeg de kom med en kasse som skulle tåle litt mer, men de er sjeldne på markedet, levert på OBD II motorene.

Det er vell enda 01.01.1996 som gjelder så visst bilen din er regga før den tid i Norge så er det bare å gi gass.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O2A Girkassa kan gå til skogen på orginal VR6 motor.

Putter du en oppgradert diff i den, så holder den mye mer.

Siste 2 år har jeg hatt fra 250 til nesten 400 hjul hk på min 98mod 02A kasse med Peloquin diff.

Null problemer så langt.

 

Er som regel den orginale diffen som ryker, ikke selve girkassa.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 96 tror jeg de kom med en kasse som skulle tåle litt mer, men de er sjeldne på markedet, levert på OBD II motorene.

Det er vell enda 01.01.1996 som gjelder så visst bilen din er regga før den tid i Norge så er det bare å gi gass.

 

bilen e reg. i -99 første gang i norge. hørt rykter om at bilen må ha vært min. 10år i norge før man kan trimme fritt..?

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O2A Girkassa kan gå til skogen på orginal VR6 motor.

Putter du en oppgradert diff i den, så holder den mye mer.

Siste 2 år har jeg hatt fra 250 til nesten 400 hjul hk på min 98mod 02A kasse med Peloquin diff.

Null problemer så langt.

 

Er som regel den orginale diffen som ryker, ikke selve girkassa.

 

tåler den orginale diffen da? tåler den f.eks en kompressor?

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåler den orginale diffen da? tåler den f.eks en kompressor?

 

Som jeg skrev, så kan den ryke på en orginal bil.

5-6 lapper + montering for en diff er verdt penga spør du meg.

Jeg mener det er den beste oppgraderinga jeg har gjort på bilen min, sammen med skikkelige motorfester.

Med kompressor så ladet jeg 0.6 bar. Ca 250 hk på en orginal bil.

Jeg klarte ikke å få bilen til å spinne på første gir. Nå med endel power spinner den knapt litt på første, før det river i vegen noe jævlig. Og da mener jeg chippet Audi RS2 jævlig på så lave gir.

Så fwd er ikke optimalt akkurat, men få på en skikkelig diff "www.peloquins.com" så skal du se.

 

Nå har jeg gitt deg nok info, for å kunne overlade litt.

OBS, husk skikkelige motorfester. De orginale er mjuke.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, så kan den ryke på en orginal bil.

5-6 lapper + montering for en diff er verdt penga spør du meg.

Jeg mener det er den beste oppgraderinga jeg har gjort på bilen min, sammen med skikkelige motorfester.

Med kompressor så ladet jeg 0.6 bar. Ca 250 hk på en orginal bil.

Jeg klarte ikke å få bilen til å spinne på første gir. Nå med endel power spinner den knapt litt på første, før det river i vegen noe jævlig. Og da mener jeg chippet Audi RS2 jævlig på så lave gir.

Så fwd er ikke optimalt akkurat, men få på en skikkelig diff "www.peloquins.com" så skal du se.

 

Nå har jeg gitt deg nok info, for å kunne overlade litt.

OBS, husk skikkelige motorfester. De orginale er mjuke.

 

takk for infoen :)

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår