Gå til innhold

jche - et litt annerledes prosjekt her på bilforumet!

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Hei og hå! Sitter her og kjeder meg på nettet,og tenkte at dere ville ha noe litt annerledes å lese på! :happyhappy:

Dessuten har jeg ikke noe bil som er noe å skrive om,så hvorfor ikke skrive om noe dyrere,nemlig leiligheten?!?

Jeg er i full sving med oppussing av leiligheten jeg kjøpte i november i fjor.I dag var det ene stueveggen som skulle til pers! Forrige beboere hadde lagt på noe grusom strukturtapet og malt på noen enda verre grønne striper!

DSC_1967.jpg

Dårlig bilde,men u get the picture...

Gikk til innkjøp av veggfornyer, som er en tykk glassfiberduk som legges oppå gammel tapet istedet for helsparkling. Denne festes med lim

DSC_2488.jpg

som smøres på med rull

DSC_2486.jpg

Etter et par timers arbeid blir veggen slik:

DSC_2482.jpg

fikk ikke på nok lim alle steder,så må skjære hull i boblene i morra,og pensle inn lim før jeg maler... maling kommer forhåpentligvis i morra.

Her er neste vegg som skal angripes:

DSC_2489.jpg

Ellers har jeg lagt inn downlights og x-comfort,som er et trådløst styringssystem med fjernkontroll...ganske kjekt!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er veggen malt ett strøk...fargen er eggehvit,siden det er det i resten av stua... skal ha noe dekor på veggen etterhvert,får hjelp til det av søstra mi som er rå på den slags...

Legger vel ut et bilde når andre strøk er malt,hvis jeg gidder...er jo bare en hvit vegg babyhmm?

Takk for tips,kverna,skal sjekke den sida nøye!

X-comfort:

DSC_2238.jpg

fra venstre:

1.Dimme/bryteaktuator. Denne monteres i lampe/takboks e.l og dimmer og slår av og på lampa.

2.Binærinngang. gjør at man kan bruke vanlige brytere(med fjær) for å styre x-comfort-systemet. Dette bruker jeg blant annet til en bryter ved utgangen som slår alt lys av og på med et trykk.

3.Fjernkontrollen.Den late mannens drøm! Gjør med sine 24 kanaler at jeg kan styre alt lys fra f.eks sofaen. Har programmert scenarier som f.eks: Romantisk lys,filmlys, vaskelys osv osv...

Dette programmeres v.hjelp av pc og interface.

Alle disse enhetene kommuniserer trådløst, og det er derfor genialt til ettermontering i hus og leiligheter.

Har lagt inn 7 downlights foreløpig,flere kommer etterhvert som økonomien tillater det!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider