Gå til innhold

Forskjellig lyd på S4 2.2 V5 og S4 2.7 V6?

Ranger emnet

Little85

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er stor forskjell i motorlyden på de eldre s4 med 5 sylindra 2.2 motor og de nyere 2.7 6 sylindra motorene. Jeg ELSKER en trimma 2.2 5 sylindra motorlyd! Den er så herlig. Så jeg lurer på om jeg kan bli veldig skuffa om jeg kjøper meg en 2.7 biturbo v6 s4... Noen med peiling her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i denne bilen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10671663&sid=xz6aiZ4Hb88486227

Men er redd for at turboene er begynt og bli slitne siden de har blitt kjørt på høyere turbotrykk fra dag 1 da bilen var ny. Bilen har en MTM Chip plassert i bilen da den var ny. 310 HK.

Har lest om en person som nettopp har byttet begge turboene på sin S4 til en verdi av 40.000,- Den hadde også gått rundt 150.000,- og den var ikke chippet en gang. Dette er jeg litt redd for å oppleve. Har jeg noen god grunn til det?

Ellers, ser bilen grei ut i annonsen? Veldig strøken synes jeg.

Likte lyden jeg hørte på en del filmer på youtube :) V6 med effektanlegg var dritrå! Men slår ikke helt 2.2 5 sylinder!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen tror jeg ganske sikkert at jeg har sittet på med. Mener ene styremedlemet i VACN har eid denne etter han som importerte den fra Tyskland eller så (det var en på Sørlandet).

edit: joda, står at det er montert inn lysdioder bl.a., og den har fått ettermontert en større kjørecomputer muligens med fargedisplay.

Mener dette egentlig er en ABT trimmet bil, og den ble tatt inn med avgifter for 310hk. Var iallefall en meget pen bil, hadde da IKKE ringer på panseret.

edit2: joda, det var det og.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en jente i trondheimsområdet som hadde en gul S4 MTM, skal ikke si at det er denne, men det kan vel ikke være mange gule S4 MTM i norge? Hvis det er denne så har jeg hvertfall hørt at dne ble kjørt det den var god for:)

Med andre ord, den er så grisekjørt at jeg ikke bør kjøpe den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen tror jeg ganske sikkert at jeg har sittet på med. Mener ene styremedlemet i VACN har eid denne etter han som importerte den fra Tyskland eller så (det var en på Sørlandet).

edit: joda, står at det er montert inn lysdioder bl.a., og den har fått ettermontert en større kjørecomputer muligens med fargedisplay.

Mener dette egentlig er en ABT trimmet bil, og den ble tatt inn med avgifter for 310hk. Var iallefall en meget pen bil, hadde da IKKE ringer på panseret.

edit2: joda, det var det og.

Den er importert fra Tyskland ja, er betalt avgifter for de 310 hk`ene som er i bilen. ER en særdeles fin bil. Eneste jeg er litt redd for, er at turboene skal begynne å bli slitne etter 150.000km på høyere ladetrykk enn originalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp min da vettu, turboene min har gått 14.000 km og de er alltid opp og ned kjørt, så de er strøkne. Turboene er heller ikke overhalte, men fabrikk nye!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=90627

Hei!

Bilen din ser veldig fin ut. Og det er betryggende med turboskifte i og med at de er etter hvert mange som klager på turboene på disse bilene!!

Personen med S4 MTM har vurdert og ta innbytte i min Toyota RAV4 D4D 2003 modell, gått 77.000,- Derfor er hans bil et lett valg. Ser at du er ute etter TDi, kunne bilen min vært potensiell som byttebil med et mellomlegg? Rekner med du skal ha noe rundt 330 for bilen? Har ca 50k å gå på mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider