Gå til innhold

Forskjellig lyd på S4 2.2 V5 og S4 2.7 V6?

Ranger emnet


Little85

Anbefalte innlegg

Helt sikkert.. tenk deg en rik mann som har en S4, han vet knapt at det er en turbo-bil. Så stresser han hjem fra jobb, starter motoren kald og drar av gårde på høyt turtall. Turboene blir varme og når han kommer hjem er det bare parkere og stoppe motoren på sekundet. I lengden gnager dette greit på de stakkars turobene:)

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bilen din ser veldig fin ut. Og det er betryggende med turboskifte i og med at de er etter hvert mange som klager på turboene på disse bilene!!

 

Personen med S4 MTM har vurdert og ta innbytte i min Toyota RAV4 D4D 2003 modell, gått 77.000,- Derfor er hans bil et lett valg. Ser at du er ute etter TDi, kunne bilen min vært potensiell som byttebil med et mellomlegg? Rekner med du skal ha noe rundt 330 for bilen? Har ca 50k å gå på mellom!

 

Er nok desverre på utikk etter en Audi TDIQ.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert.. tenk deg en rik mann som har en S4, han vet knapt at det er en turbo-bil. Så stresser han hjem fra jobb, starter motoren kald og drar av gårde på høyt turtall. Turboene blir varme og når han kommer hjem er det bare parkere og stoppe motoren på sekundet. I lengden gnager dette greit på de stakkars turobene:)

 

Hei, er ikke akkurat tilfelle hos oss nei :) passer på olje temp før sportslig kjøring og etter. Men vet ikke hvordan den tildigere eiern har behandlet bilen, den ene turboen ladet mer enn det andre p.g.a av en ødellagt y-slange når vi fikk den..

 

Foresten er det kul lyd På V6 biturboen, men 5 sylindra er ihvertfall like kul :)

OOOO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fastolsen:

jeg vet nå ikke, virker som de fleste tullingene med S og RS er på min alder... De "gamlingene" du refererer til trår selvfølgelig på gassen innimellom, men de kan iallefall betale den 45000kr reppen på turboer og generelt vedlikehold og har vel litt mer enn av/på modus...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er ikkje noke som heiter oppvarming av turboer...

Er berre å gjør på samme måte som du gjør med alle biler, ikkje kjøre hardt før drifts temperaturen på motor har komt opp til normalt..

 

Når det gjelder turboene på S4 B5 so er det berre å opne panseret so ser du korfor det er eit problem med turboene..

Det er jevli trangt i motor rommet so det blir veldi godt og varmt rundt turboene, er ikkje nødvendivis hardkjøring som gjør att det havarerer, min gjekk so firma bil i tyskland og der var turboene skiftet på rundt 100000, oppgraderer nå til rs6 oppsett so visst noken treng turboer so har eg det på lur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår