Gå til innhold

Verdien av en Volvo 242 Rc Divisjon 1 bil?

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Var å så på en Volvo 242 som har blitt brukt i Rallycross divisjon 1. Bilen har stått i en 8-10år.

 

Veit ganske så lite om bilen, Motorn skal det vist være noe rundt 300-400hk i. Også skulle det vist være BMW girkasse av noe slag.

 

Her er da noen bilder jeg tokk av bilen:

DSC00504.jpg

 

DSC00503.jpg

 

DSC00502.jpg

 

DSC00463.jpg

 

DSC00464.jpg

 

DSC00465.jpg

 

DSC00466.jpg

 

DSC00467.jpg

 

DSC00468.jpg

 

DSC00469.jpg

 

DSC00470.jpg

 

DSC00472.jpg

 

DSC00473.jpg

 

DSC00475.jpg

 

DSC00488.jpg

 

DSC00500.jpg

 

DSC00499.jpg

 

DSC00509.jpg

 

DSC00507.jpg

 

 

 

Noen som veit åssen turbo detta er?

DSC00478.jpg

 

DSC00480.jpg

 

Bildene jeg klarte å få tatt av girkassa.

DSC00486.jpg

 

DSC00485.jpg

 

Det jeg nå da lurer på er hva en sånn bil har verdt?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det ser ut som en original 240 Intercooler?

 

Er det mulig å få så mye hester med den? :P

 

Turbo'n så ikke akkurat stor ut!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

vis de ser ut som en oginal turbo må du ha røykt no kraftigt i helga.

se bare på bensin oppleget som er laget til. 531 topp me dyse hul er vel sjeldent?. insuget er vel og noe modifisert. coilovers ser det ut som. sikert vært en feit bil dette en gang i tiden..

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis de ser ut som en oginal turbo må du ha røykt no kraftigt i helga.

se bare på bensin oppleget som er laget til. 531 topp me dyse hul er vel sjeldent?. insuget er vel og noe modifisert. coilovers ser det ut som. sikert vært en feit bil dette en gang i tiden..

 

Hvor ser du at jeg har nevnt noe om Original Turbo?

 

Åpne auan gutt!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjedelig er jo at alt av pakninger og foringer er helt ødelagte og må byttes.

 

Turbon lekker olje, og ser ikke ut som den er eneste.

Hvis den ikke har stått HELT tørt er sikkert interiøret spist opp eller mugna (hvis det står i bilen da!?)

 

Men det kan helt klart bli en fet bil :D men er nok noe jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel denne bilen som kom frem i den gruppe a-tråden, der han påsto at han hadde en gruppe a bil på låven, skal visst være jekkene i kanalene og litt snacks på denne. har en mistanke om at denne har gått i gruppe a, men senere blitt brukt i rally, da reglene i gruppe a ble omgjort på 90-tallet. da gikk de bilene billig, i og med de ikke kunne brukes med det nye reglene. derfor kan det godt sitte en del gromdeler på denne bilen. er det f.eks skrudd alu bur på den???

 

sannsynligvis er ikke alle de gromme dele som satt på guppe a bilene der, men man kan jo håpe på at deter dette som er tilfellet????

 

få frem litt mer info om denne da??

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye verken i for ellerbakstilling som minner om gr.aiallefall.... Org bærearmer, både forran og bak. Org krengestag/oppheng, ikke no krengestag bak. Ingen coilover bak. org aksling,kan jo i bestefall være noe "gromt" invendig. Ingenting gromt med de bremsene der. Iallefll ikke noe bur som går fremm til støtdempertårnene. Er en getragkasse av ukjent slag.

 

Kan jo selfølgelig være værd 30K om den er rustfri/bulkefri og i noenlunde funksjonibel stand! Men ville vaska av den, og prøvekjørt før jeg ville gitt fyen noe penger!

 

Dempere som har stått i 10 år etter bruk i rallykross vil jeg si er ferdig med sitt virke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye verken i for ellerbakstilling som minner om gr.aiallefall.... Org bærearmer, både forran og bak. Org krengestag/oppheng, ikke no krengestag bak. Ingen coilover bak. org aksling,kan jo i bestefall være noe "gromt" invendig. Ingenting gromt med de bremsene der. Iallefll ikke noe bur som går fremm til støtdempertårnene. Er en getragkasse av ukjent slag.

 

Kan jo selfølgelig være værd 30K om den er rustfri/bulkefri og i noenlunde funksjonibel stand! Men ville vaska av den, og prøvekjørt før jeg ville gitt fyen noe penger!

 

Dempere som har stått i 10 år etter bruk i rallykross vil jeg si er ferdig med sitt virke!

Enig der gitt, mye som er relativt orginalt.

Turboen er Gr.A typen, ICen er av den "skjøre" typen.

dobble dyser. 531 toppen tilsier at motoren er bygget etter 87?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye verken i for ellerbakstilling som minner om gr.aiallefall.... Org bærearmer, både forran og bak. Org krengestag/oppheng, ikke no krengestag bak.

 

Når bilene kjøres i rally fjernes krengestagene bak for å lettere få med seg hjulene på løst underlag

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår