Gå til innhold

Verdien av en Volvo 242 Rc Divisjon 1 bil?

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville tatt ut bilen, vasket den og sett over den før jeg hadde gidda å gitt bud. K-jet er steinalder, og den der ser det ut som om har den orginale mengdefordeleren, noe som sier stopp ved ca 200Hk. De ekstra dysene som sitter i F innsuget ble bruk som vanninsprøytning i Gr.A. Ellers er vel det meste ganske så standard. De fjærbeina der ser heller ikke ut som om de er justerbare ihvertfall ikke 60mm fjærer på de, noe som begrenser mulighetene til å justere fjæra forbi dekk/felg. Mye dritt overalt på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk opp kaross nummret!!!!

har noen gamle bilder av den bilen her en plass på pcn tror jeg,men jeg har jævlig mye bilder så tar litt tid og finne fram.

noen flere som kanskje har bilder av den ifra før?

tenk så tøft:

faren til en kompis feks. sier han har en gammal volvo stående på låven og samler støv...

du er volvo idiot ikke sant og blir med og titter.går opp på låven og drar av et helvetes støvete presenning og vips en ekte grp-a!!!!!

er du intresert i den?

kan få volvon for 20-30k liksom.... hadde vært no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen gamle bilder av den bilen her en plass på pcn tror jeg,men jeg har jævlig mye bilder så tar litt tid og finne fram.

tenk så tøft:

faren til en kompis feks. sier han har en gammal volvo stående på låven og samler støv...

du er volvo idiot ikke sant og blir med og titter.går opp på låven og drar av et helvetes støvete presenning og vips en ekte grp-a!!!!!

er du intresert i den?

Er ikke noe gr.a. deler på bilen da..

Men det hadde vært pron ja.. hehe.

Om det er en org gr.a., er det iallefall max 1% igjen av gr.a., så å restaurere den til gr.a. specs hadde vel kostet en GOD del penger ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe gr.a. deler på bilen da..

Men det hadde vært pron ja.. hehe.

Om det er en org gr.a., er det iallefall max 1% igjen av gr.a., så å restaurere den til gr.a. specs hadde vel kostet en GOD del penger ja :P

det er DETALJER DaButcher, er den org er den verdt sin vekt i gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By ham så lite som mulig! Han vil sikkert bare bli kvitt bilen og ikke vet hva han muligens sitter på. Ikke by han 30k hvertfall!!!

Men, man ser jo med et halvt øye at det der ikke er noe Gr.A racer.... Det er ikke en eneste bit på den bilen som sier at det har noe som helst med Gr.A å gjøre. Girkassa lgnet på en 262 eller M51 Getrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve karrossen ser helt grei på bildene og bra 242 er jo sjelden vare.sitter jo endel snacks montert på bilen og,kanskje det følger med no freshe hjul og?

absolutt er gromt utgangspunkt.

er nok verdt litt den her.

men er jo bare og legge inn bud så finner en jo ut hvor langt pengene strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det kommet mange innlegg siden i går ja, Får prøve å svare så godt jeg kan på dem da.

mye godis her ja.

har det vært skilter på den?

by han 30 000 du.

Kan hende det har vært skilter på bilen en gang i tia, men det er ihvertfall noen år siden.

var vel denne bilen som kom frem i den gruppe a-tråden, der han påsto at han hadde en gruppe a bil på låven, skal visst være jekkene i kanalene og litt snacks på denne. har en mistanke om at denne har gått i gruppe a, men senere blitt brukt i rally, da reglene i gruppe a ble omgjort på 90-tallet. da gikk de bilene billig, i og med de ikke kunne brukes med det nye reglene. derfor kan det godt sitte en del gromdeler på denne bilen. er det f.eks skrudd alu bur på den???

sannsynligvis er ikke alle de gromme dele som satt på guppe a bilene der, men man kan jo håpe på at deter dette som er tilfellet????

få frem litt mer info om denne da??

Kan prøve å få kontakta eieren en dag, så kanskje jeg får litt info om bilen.

Jeg ville tatt ut bilen, vasket den og sett over den før jeg hadde gidda å gitt bud. K-jet er steinalder, og den der ser det ut som om har den orginale mengdefordeleren, noe som sier stopp ved ca 200Hk. De ekstra dysene som sitter i F innsuget ble bruk som vanninsprøytning i Gr.A. Ellers er vel det meste ganske så standard. De fjærbeina der ser heller ikke ut som om de er justerbare ihvertfall ikke 60mm fjærer på de, noe som begrenser mulighetene til å justere fjæra forbi dekk/felg. Mye dritt overalt på bilen...

Di ekstra dysene i F innsuge er ikke i bruk. Kan hende dem har blitt brukt til vanninsprøytning en gang i tia.

Det er justerbare fjærer foran.

tenk så tøft:

er du intresert i den?

Jeg har karosserinr. men har ikke noe lyst til å legge det ut. Kan hende noen klarer å finne ut av hvem som eier bilen, og kjøper den av han.

Den som du tokk som eksempel der kan nok stemme. Er mange som har penger nok, så dem gidder ikke å styre med å selge bilen. og heller ikke gjøre noe med den.

Men det er bare det at han fyren som eier bilen har nok av penger , så hvis jeg ikke gir han nok eller han ikke er i riktig humør så får jeg ikke kjøpt den. Var en som hadde bydd han 40K for 2år siden, og han fikk nei.

Så hvis han ikke får nok for bilen så kan den heller bare stå der den står til den ikke er noe mere. Er jo en skam at en sånn bil bare står å støver ned da!

Hvis vi får kjøpt bilen så skal bilen bygges om til Rc nasjonalbil med sugemotor. Og den motorn som står i blir nok putta i 245 min, etter en at alle lager og pakninger har blitt bytta.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu digger volvo selv.

Og slik som dere sier at det er umulig og få tak i en ekte "gr.a". det er feil Står en GR a bil på låven her. nå mener jeg en ekte gra bil. en av dem 30 som ikke ble robba. den har kjørt 1-2 løp. speedometeret står på 9700 km, alu panser (uten at jeg skal si det for sikkert men det er veldig lett),

Har ikke hatt så store øyne for denne volvoen før nå idet sisste etter at jeg fikk høre litt info om gra bilene,

siden da har jeg hat den ute av låven og skrudd og ordna, den har stått på låven i 15 år...

ca 350 hk i den, er tilogmed noe hydrauliskt(trur jeg) til og jekke opp bilen med I KANALEN!

Ganske heftig syns jeg ;P bilen har ALDRIG vært registrert noen gang. den er blå og hvit med tallet 65 på. Slenger bare utt litt briefing sånn på kvelden mens jeg surfer litt rundt. syns det er artig at folk er såpass ivrige etter en slik bil, men.

Den kommer nok aldrig til og bli solgt. men jeg skal med glede få tatt bilde av den og legge ut om det er av intresse. den står lagret på låven nå på vintern.

Edit;

Det er maskin sprut på den.

dette er hva eieren (shaiko) selv skrev om bilen i den gruppe-a 242 tråden som ligger her inne. tydeligvis at han ikke har så mye peil da men, siden har tror han har en gruppe a bil på låven, men virka ikke som han var så gira på å selge heller den gangen. men dette var i februar 2007 da.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med deg en latmann og div.piper og ett batteri og startkabler. Så prøver du å rotere motoren og turboen, hvis det går rundt så bytter du olje og fyll på litt frisk bensin, så er det bare å prøve å starte den, og event kjøre den en liten runde. Etter det kan du begynne å diskutere prisen, Om bilen funker eller ikke er jo ganske vesentlig med tanke på prisen.

Det er mange brukbare deler her og karossen ser jo bra ut.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider