Gå til innhold

kjøpe 4x4 evt rwd

Ranger emnet

duxx0

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg bil og har bestemt meg for at det skal bil en firehjulstrekker eller hvis det absolutt ikke går rwd.

Tenker ikke på store SUVer og andre store firehjulstrekkere.

Har mest lyst på en audi quattro 5dørs

men andre fem dørers også greit

synes kanskje toyota tercel er LITT for stygg :rolleyes:

tenker på bil til ca 30k MED servo og helst sentrallås og motorvarmer også.

evt. gode seter i fargen rød, svart eller grå/sølv/blå

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

hof ja...

faktisk så har de med motorn rett vei en torsen midtdiff som fordeler kraften forover/bakover etter hvilket hjulpar som har mest grep (ellerno).

Gi meg en måned eller så, til snøen har kommet for alvor, så kan jeg svare.. (UrQ med Torsendiff) :D

Har testet Våler på regn med den, og grus, og det oppfører seg ikke som fwd hvertfall.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

hof ja...

faktisk så har de med motorn rett vei en torsen midtdiff som fordeler kraften forover/bakover etter hvilket hjulpar som har mest grep (ellerno).

morrro er det i allefall ikke.

men la oss nå ikke ødelegge tråden her for mye.

Audis quattro er ikke under noen omstendighet forhjulstrekk. Quattro er i utgangspunktet et 50/50-system som fordeler grepet noe frem- eller bakover ved behov. Legg merke til "noe". Det er slik alle firehjulstrekksystemer med tre differensialer fungerer. Inklusive Fords løsninger.

Andre biler med Torsen-diff er blant andre Toyota Celica, Lancia Delta og Hummer. Jeg visste virkelig ikke at disse er forhjulstrekkere.

Tror du forveksler Torsen-diffen med Haldex-kløtsjen, som er å finne i Golf, Octavia, A3 og TT. Det er et forhjulstrekksystem med assistanse fra bakhjulene.

Og hvis du ikke har til intensjon å ødelegge tråder, så bør du avstå fra å spre om deg med slike tullete påstander.

Jeg selv har Audi quattro, og det er dritmoro. Jeg gleder meg til snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Å kjøre en gammel audi med Quattro og sperra på både i midten og bak er veldig morsomt, jeg kan sikkert komme med en liten film som viser forskjellen på det og FWD..

Det synes jeg du kan gjøre. Blir sikkert en artig film, iallefall hvis du tar med rwd også :)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Gi meg en måned eller så, til snøen har kommet for alvor, så kan jeg svare.. (UrQ med Torsendiff) :D

Har testet Våler på regn med den, og grus, og det oppfører seg ikke som fwd hvertfall.

Jeg har jo en urq uten torsendiff, vi må sammenligne oppførselen på bilene våre en dag..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider