Gå til innhold

1987 volvo245 GL med halvsnute GTX front å motor havari, motorbytte pågår.

Ranger emnet


crosspipe

Anbefalte innlegg

da var motorbyttet startet. tatt av panseret å demontert en del ting i/ på motoren som jeg skal ha. regner med at jeg får løs motoren i morgen så den er klar til å jekkes ut.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bra:)

Kjipt med røken motor men det kommer seg:)

 

Hadde du giddet å ta et oversiktsbilde av bilen din, med fronten:)?

 

Har skaffet USA front til min og vil se hvordan det ser ut:)

 

Stå på!

 

har ny motor stående, en B230A med elektronisk tenning, lav km stand, KUN gått 210.000 om jeg ikke husker feil. så den skal inn i første omgang.

 

er mørkt ute nå. akkurat nå står bilen uten panser å halveis uten motor å fronten halvferdig. er et par bilder litt før i tråden. tror dem er bedre.

skal du ha ny eller gammel type blink? skal du ha ny må du bygge om litt.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ny motor stående, en B230A med elektronisk tenning, lav km stand, KUN gått 210.000 om jeg ikke husker feil. så den skal inn i første omgang.

 

er mørkt ute nå. akkurat nå står bilen uten panser å halveis uten motor å fronten halvferdig. er et par bilder litt før i tråden. tror dem er bedre.

skal du ha ny eller gammel type blink? skal du ha ny må du bygge om litt.

 

Skal se om det går ann å modde skjermene til gamletypen blink:uhhmmwhat?:

 

Okei!:) Skulle bare hatt bilde lenger fra men men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om det går ann å modde skjermene til gamletypen blink:uhhmmwhat?:

 

Okei!:) Skulle bare hatt bilde lenger fra men men;)

 

er det ikke bedre å bytte til gammel type skjermer da?

 

skal se hva jeg har. kan hende jeg har noe på pcen du kan bruke

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bedre å bytte til gammel type skjermer da?

 

skal se hva jeg har. kan hende jeg har noe på pcen du kan bruke

 

Det er bare å bytte frontplate og skjermer så passer det men det kan bli litt tull med panser og høydeforskjeller i bakkant hvis du har snutepanser og setter på et flatnose panser....

 

Og Crosspipe; den motoren som du skal ha er gått 207500 km. :p Og den blir løftet ut i morra om alt går etter planen. :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bytte frontplate og skjermer så passer det men det kan bli litt tull med panser og høydeforskjeller i bakkant hvis du har snutepanser og setter på et flatnose panser....

 

Og Crosspipe; den motoren som du skal ha er gått 207500 km. :p Og den blir løftet ut i morra om alt går etter planen. :D

 

front plata må byttes over og under del, skjermener er en fordel men må ikke byttes (jeg bytta ikke, men bygde om en del).

problemet er som _240_turbo_ sier, avstanden mellom lykta,plata å pansret må tilpasses, jeg stramma den inn på feste under frontplata(den som fløyta står på org, skråstilte den å stramma til) så avstanden der ble bra på min. høyde fortskjelen bak er litt værre med, har ikke funne en løsning på min der. fronten min er flatnose men har halvsnute planer så skal tilpasse det å. tror jeg klarer å tilpasse det på hangslan til pansret. usikker enda.

jeg måtte tilpasse stortsett alt får at det sku passe :/

 

den motoren er jo ikke inkjørt engang :p

si fra så kan jeg hjelpe etter jobb om det er mulig.

 

kommen langt med AT`n? når skal du sette den sammen å montere i bilen?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

front plata må byttes over og under del, skjermener er en fordel men må ikke byttes (jeg bytta ikke, men bygde om en del).

problemet er som _240_turbo_ sier, avstanden mellom lykta,plata å pansret må tilpasses, jeg stramma den inn på feste under frontplata(den som fløyta står på org, skråstilte den å stramma til) så avstanden der ble bra på min. høyde fortskjelen bak er litt værre med, har ikke funne en løsning på min der. fronten min er flatnose men har halvsnute planer så skal tilpasse det å. tror jeg klarer å tilpasse det på hangslan til pansret. usikker enda.

jeg måtte tilpasse stortsett alt får at det sku passe :/

 

den motoren er jo ikke inkjørt engang :p

si fra så kan jeg hjelpe etter jobb om det er mulig.

 

kommen langt med AT`n? når skal du sette den sammen å montere i bilen?

 

 

Eneste jeg kan tenke meg til er at du tar hele halvsnute panseret og kapper til og setter på forntdelen på flatnose panseret og sveiser det i hop. Tror det hadde blitt knall.

 

Planen gikk i dass i dag med den skruinga men vi gjør et nytt forsøk i morgen. :p

 

AT-motoren står bare dær og venter på veiva sin den, men det ser ut som det kan ta litt tid for jeg får ikke tak i han som skulle sende den til meg...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg til er at du tar hele halvsnute panseret og kapper til og setter på forntdelen på flatnose panseret og sveiser det i hop. Tror det hadde blitt knall.

 

Planen gikk i dass i dag med den skruinga men vi gjør et nytt forsøk i morgen. :p

 

AT-motoren står bare dær og venter på veiva sin den, men det ser ut som det kan ta litt tid for jeg får ikke tak i han som skulle sende den til meg...

 

det blå flatnose pansret mitt har bue nedover mens flatnose pansret har oppover, så må ha et nytt panser da. men plan er å ha flatnose. men som sakt før alt til sin tid. er godt i gang med motorbytte nu. har bare litt under så er jeg ferdig å demontere å klar til å lette ut motoren.

 

neida, vi kom jo langt. er bare under bilen igjen. om det var 245en din du tenkte på?

 

ikke? skriv en sms eller e-post til han. har du betalt han får veiva?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var motoren nesten klar til å løftes ut.

har bare mellom akselen å 5 skruer igjen. men trenger noen til å hjelpe.. blir en B230A som har rullet under 210.000 km. blir sikkert bedre enn det som er i nå.

 

K-motoren tok jeg knekken på i går med et kullsyre aparat. utrolig hva et brannslukkings aparat kan gjøre hehe.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er motoren ute, etter mye om å men så fikk jeg den ut. venter bare på at nymotoren skal løftes ut av andre bilen så jeg kan sette den inn i min.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:

 

motor på tur ut.

DSC02725.jpg

 

motoren endelig ute.

DSC02727.jpg

 

 

motor rommet skal rengjøres, ledningsnettet skal ut, rust skal pusses å kansje lakeres. skal gjøres litt der. effektalegget skal å fikses før ny motoren skal ned

DSC02728.jpg

 

 

motoren ligger på palla med siden av bilen. skal dele motoren å plokke litt deler samt å skjekke om clutchen kan brukes om igjen. girkassa skal å fikses til sener bruk. fint å ha.

DSC02729.jpg

 

som nevnt over så venter jeg bare på at motoren å ledningsnettet skal ut av den andre bilen så jeg kan klargjøre den å få den på plass i min å starte opp koblinga.

 

etter plan skal den andre motoren ut i morgen.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke betalt for veiva nei, hører jeg ingenting på mandag så får jeg sikkert tak i en annen så kan det bare være.

 

Vi får se hvordan det går i morgen, kl. er nå 05.55 og det er ikke lenge siden jeg kom fra jobb så vi får se hvor tidlig jeg står opp men det er bare å ringe og vekke det. :P

 

Men tilbake til emnet, det er bare å ta løs det siste motorfestet, mellomakslingen, girkassefestet og de tre rustne skruene i svanehalsen så er det bare å ta ut maskinen. :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke betalt for veiva nei, hører jeg ingenting på mandag så får jeg sikkert tak i en annen så kan det bare være.

 

Vi får se hvordan det går i morgen, kl. er nå 05.55 og det er ikke lenge siden jeg kom fra jobb så vi får se hvor tidlig jeg står opp men det er bare å ringe og vekke det. :P

 

Men tilbake til emnet, det er bare å ta løs det siste motorfestet, mellomakslingen, girkassefestet og de tre rustne skruene i svanehalsen så er det bare å ta ut maskinen. :D

 

 

vi har jo i nød den ET motoren i talvik som du kan hente veiva fra, men den må jo ut av bilen å hele pakka..mye arbeid da.

 

har enda en del arbeid på min før motoren kan flyttes over så tror jeg må gjøre det først. eff anlegget må lappes å litt andre småting. har enda ikke funne helt ut av det ledningsnettet så må se på det å.

men du har jo fri i morgen,vi kan jo se hva vi får til etter jeg er ferdig på jobb. er sikkert hjemme i 4 tiden om vi ikke når å gjøre noe idag.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår