Gå til innhold

1987 volvo245 GL med halvsnute GTX front å motor havari, motorbytte pågår.

Ranger emnet


crosspipe

Anbefalte innlegg

ble brå stopp i dette prosjektet nå..

 

mye av di delene jeg har kan jeg ikke bruke, mulig jeg må bytte tilbake til den gamle girkassa å.

intil vidre så blir bilen stående halv ferdig.

 

har begynt å sette den andre bilen sammen.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette har vore en varebil før i tida, og mest sannsynli ombygd. Alle varebilane var utstyrt med ekstra lodd framme, nokre bilar hadde 2 batteri og diffbrems. Dette pga framkomlighet og at ofte var tungt lasta...

 

vet at dette har vært en varebil. står jo lenger fram i tråden.

det har ikke min, har ikke skjekket om det er diffbrems men to batteri er det ikke desverre.. men har montert ekstyra batteri bak pga stort stereo.

 

 

 

Hvorfor kan du ikke bruke delene du har? Og hvorfor bytte til den gamle girkassen?

 

pga at den girkassa som står i nå har et hull som spedometer wiren skal inn i, noe jeg ikke har. å har en M47 som er hel som sto på K motoren, så kan bare sette den på.

uansett så må jeg fylle olje på kassa får den er tørr nå.

 

mye av di delene jeg har passer ikke. står endel ting på den andre 245en til min bror, men kan ikke ta noe av den får han kunne få bruk for det selv..

 

intil jeg får det jeg trenger så blir bilen stående.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Noe spesielt du trenger da? Har det meste jeg.. :P

 

fra kai: noe vakumslanger å noe der jeg ikke husker hva var.

spedometerwiren til girkassa, luftfilterboks(tror jeg har), noen smådeler til bensinfilførselenå litt andre småtterier.

 

utenom det trenger jeg noe å tette hullet i girkassa med om jeg ikke finner noe jeg kan bruke, hjørnet under parklyset på førerside, ledningsnett til baklysan, rør til eksosen så jeg får det på plass, må uansett lappes da, pærer til baklysan, mulig nytt kryss til mellomakslingen, luftfilter, bensinfilter, bakpotte, motivasjon, arbeidslyst, bensin å setrikat. hehe.

 

bensinfilter å luftfilter koster ikke mye da. er bare blakk for tiden. har noen av di delene liggende en plass.

 

skal sette sammen bilen med tiden.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Såpass mye du trenger ja.. Synd vi ikke er naboer ellernoe, for jeg har alt det der.. :p Tror jeg har 7 luftfilterbokser 14 mellomakslinger osv.. :p

 

harstad er ikke såå langt unna da hehe.

ja er en del jeg mangler desverre, men har sikekrt noe av det liggende i et av deledungene mine.

14 mellomakslinger ja, da er du sikkret en stund hehe.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da noen mil unna.. :p

 

Menne.. ja, er nok sikret ja.. Får håpe du finner deler slik at du får satt sammen bilen da. Blir en bra bil til slutt vil jeg tro. :)

 

joda, er bare 40 mil herfra til tromsø, er usikker på hvor langt unna harstad er men er ikke så alt får mange mil da.

 

hehe ja, et par reserve deler har du:) er jo fint å vite at noen har halve delelagret til volvo da. hehe

 

ja håper da det. alt kan fikses, så blir nåkk bil av dette til slutt. tenkte bruke helgen under pansret på bilen å få motoren ferdig så tar jeg det derfra..

 

skjer det noe med ditt prosjekt for tiden?

av alle 240er i verden, så syntes jeg din er en av di få som passer med kromlist overhjulbuan. passer med fargen.

 

keep up the good work :volvopower:

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra kai: noe vakumslanger å noe der jeg ikke husker hva var.

spedometerwiren til girkassa, luftfilterboks(tror jeg har), noen smådeler til bensinfilførselenå litt andre småtterier.

 

utenom det trenger jeg noe å tette hullet i girkassa med om jeg ikke finner noe jeg kan bruke, hjørnet under parklyset på førerside, ledningsnett til baklysan, rør til eksosen så jeg får det på plass, må uansett lappes da, pærer til baklysan, mulig nytt kryss til mellomakslingen, luftfilter, bensinfilter, bakpotte, motivasjon, arbeidslyst, bensin å setrikat. hehe.

 

bensinfilter å luftfilter koster ikke mye da. er bare blakk for tiden. har noen av di delene liggende en plass.

 

skal sette sammen bilen med tiden.

 

 

Som sagt tidligere så var det eneste du ikke kunne ta var batteriet og radiatoren fordi dette skal over på turbobilen og speedometerwiren er jeg ikke sikker på enda men hvorfor i alle dager har du ikke sett på den andre girkassen hva som er over hullet der for jeg mener at det er uttak for wire der på alle kassene om det er i bruk eller ikke. Luftfilterboksen lå bare å slengte utfor på plenen så det ble ryddet bort nå fær snøen kom. Men jeg skal få satt i motoren på turbovognen og satt i vinduene som mangler på 245`a i helga så den er klar til sveising til uka så vi kan jo se på det i helga??

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deler må man jo ha da.. :P Blir sånn når man er volvomann.. :b

 

Harstad er vel 30 mil fra tromsø, så som sagt, er et stykke unna deg.. :p

 

Skjer lite med min bil.. Skal vel begynne med den til vinteren ellernoe.. Trenger ny lakk, nye dempere!, mer motor osv.. :P Dempere er ihvertfall det som står først på lista da mine så vidt er der.. :b

 

 

Ang det hullet til speedowire, tror ikke det er slikt på kassene som var i biler med uttak på akslingen. Tror det er igjenstøpt.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deler må man jo ha da.. :P Blir sånn når man er volvomann.. :b

 

Harstad er vel 30 mil fra tromsø, så som sagt, er et stykke unna deg.. :p

 

Skjer lite med min bil.. Skal vel begynne med den til vinteren ellernoe.. Trenger ny lakk, nye dempere!, mer motor osv.. :P Dempere er ihvertfall det som står først på lista da mine så vidt er der.. :b

 

 

Ang det hullet til speedowire, tror ikke det er slikt på kassene som var i biler med uttak på akslingen. Tror det er igjenstøpt.

 

 

ja det er sant, har begynt å få litt jeg å men ikke tilnermet like mye hehe.

joda, ca 70 mil er jo litt da. gjort på et par timer.

 

du har litt planer med andre ord. ja dempere er smart å ha, merkes godt om dem blir borte. mye å si på kjøre egenskapene å ikke minst kjøre gleden.

blir nåkk bra, vinteren er jo lang hehe.

 

ja det er det jeg håper på. får da kan jeg bare bytte tilbake til den kassa. desverre så er det en del arbeid å klare det. gjort på en helg over en hasse pils.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har smått begynt å se på bilen igjen. etter siste inbruddet får ca en uke siden så har jeg ikke gjort noe..

satser på at bilen skal være klar til sommeren. burde klare det å den tiden.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

da var jeg startet med bilen igjen etter et par uker pause.

er ferdig med opretting etter inbruddet å garagen min kolapset over bilen.

motoren er nesten ferdig. må bare bytte begge wirene først. gass å chok.

har alt jeg trenger av deler til girkassa å.

bak mangler jeg deler avledningsnettet å stortsett alt av lyspærer.

ekeosanlegget ligger i deler å skal monteres snart.

 

har investert i kompressor å luft verktøy så håper det går litt letter nå.

tok teorien i dag med 5 feil, så venter på oppkjøringa.

 

kort sakt, skjer litt for tiden.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår