Gå til innhold

resirkuleringsventil, erfaringer?

Ranger emnet


habbe89

Anbefalte innlegg

Jeg har en B230FK, der skal det være en resirkuleringsventil, men det er tatt bort og det er blendet der den skal stå, jeg tror det er for å få den "kvitre"-lyden. Men hvis jeg drar på litt og tråkker inn cluchen så stopper den, er det noen måte å få fikset dette på, eller trenger jeg rett og slett den resirkuleringsventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Varte tebake t Volvo igjænn me dæå..:) Fin bil!

 

På en FK jeg hadde så plagdes jeg med at den stoppa med dumpventil rett før gasspjeldet, dette pga lmm. Prøvde så å blende den orginale, da kom denne kvitrelyden.

Den lyden er ikke bra, det er turboen som tverrsnur, og levetiden kuttes betraktelig.

 

Men jeg tror det finnes resirk-ventiler som man kan bytte ut den orginale på turbon med, mener å huske jeg har sett det.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blend den orginale avlastningsventilen, og sett på en dump med mulighet for valg. Da kan du velge om du skal ha den 100% resirkulerende, 100% åpen eller begge deler

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Jeg har en TurboXS High Performance Boost Controller som jeg brukte en stund. Synes det var vanskelig å få den justert skikkelig, så jeg gikk tilbake til 0,8 bars klokke.

 

Den bremses betraktelig ned av "overskuddslufta"

 

Hiver meg på denne tråden: Lader 0,65 med en 0,8 klokke.

Sliter litt med at jeg mister guffe med litt gasspådrag, samt at jeg får en hvinelyd. Hva er det som gjør dette? Er det noe feil som ikke er rett?:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... må ikke ta alt "så" bokstavelig, skjønner hva jeg mener om dere rører om litt. :) vinner ikke effekt på det akkurat..

 

det du sier er jo klart og tydelig, men om du sier tallet 10, så skal vi lese det som 12-15 da!? å det at du "ikke vinner effekt" på å kjøre uten dump? er dette noe du har testa? har du undersøkt forskjellenne på karakteristikken på responsen etter girskift med og uten dump? for meg høres ut for meg som om du liker godt å lese max power å gatebil magasinet?:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vanskelig å bli enig i en slik diskusjon..

Med dump slipper man ut lufta, slik at impelleren kan spinne fritt, og lade raskere etter girskift..

 

Uten dump bremses impelleren ned, men mye av trykket er igjen i rørene, klar til å mates inn til motoren etter girskift.

 

Hva som gir best respons tør jeg ikke å uttale meg om.

Jeg har automatgir, så hva jeg bruker er egentlig likegyldig.

Trør jeg på, har jeg trykk hele veien, så lenge jeg vil.

Men jeg har valgt å kjøre uten dump, pga lyden selvsagt.

 

Plages også med at motoren drukner i bensin etter harde pådrag, så jeg har vurdert en resirkulerende ventil.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår