Gå til innhold

1.8gli jager på tomgang

Ranger emnet

Håkon_w

Anbefalte innlegg

det er en 87mod med injektion som jager på tomgang. særlig når den ikke har fått driftstemperatur. Jeg lurte på å sjekke tomgangsregulatoren. hvor sitter den? ellers andre ting som pleier å gi disse symptomene?

takknemlig for svar:)

Regner med du har "Mono-point injection". altså en dyse som sitter i noe som ser ut som en forgasser...

På disse er det et kjent problem at tomgangsregulatoren ryker ja.

Den sitter skrudd fast på "forgasserern" med 3 skruer, og har en arm/stag som dytter på gass-spjeld armen.

Er bare å kjøpe en ny gasser på hoggen, men pass på å telle antall ledninger inn på de forskjellige kontaktene, er litt variasjon ute å går.

Jeg betalte 500kr for en brukt komplett "gasser"på hoggen, Møller skulle ha ca. 2000kr bare for tomgangsmotoren....

Sitter også på Audi-modeller med samme motorer så husk å leit etter disse også på hoggen :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den likner en forgasser, men dysene på systemet er veldig enkle å komme til. kan du sette ring rundt den delen du mente?

Mvh

Håkon

Sorry, har du K-Jet så gjelder ikke det jeg sa....

Innbilte meg at Mono-point'en kom rundt -87, men tok vel feil der :)

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, har du K-Jet så gjelder ikke det jeg sa....

Innbilte meg at Mono-point'en kom rundt -87, men tok vel feil der :)

kom std på golf 2 i norge i 89 pga de kravene ang utslipp som kom rundt den tiden :) innsprut motorer før denne tid var som regel K-jeg fra VW sin side :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom std på golf 2 i norge i 89 pga de kravene ang utslipp som kom rundt den tiden :) innsprut motorer før denne tid var som regel K-jeg fra VW sin side :)

Takker for opplysningen. Man lærer så lenge man lever... :)

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider