Gå til innhold

lakksprøyte som "fiser"

Ranger emnet

texas_ranger

Anbefalte innlegg

heisann, nå har jeg endelig fått manna meg opp til og prøve denne lakk sprøyta mi, gikk igrunnen ganske greit MEN!

når jeg lakkerer så kommer det i rykk og napp. det fiser fælt.

dette gjør såklart at det blir vanskeligere og lakkere.

noen som har noen tips om hva det kan være?

har på TO vannfiltere og kommer nok av vann i begge to, men når jeg prøver og tømme kompressoren kommer det ikke en dråpe ut kan det kome av?

hvordan kan jeg bli kvitt vann problemene?

holder en liten knapp på at det er vann som føkker det opp for meg, syntes jeg så noen små dråper vann som drypte ned av pistolen når jeg lekte meg med resten av lakken som var igjenn.

hvorfor kommer det vann? er det slangen min som lager problemene eller kompressoren?

takker for svar

mvh Texas_ranger

edit: har prøvd med forskjellige trykk og innstillinger på sprøyta men ingenting hjelper.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er resultatet på lakken? er det bobler/flekker i lakken?

hvis det ser ut til at det er vann som renner fra sprøyta, får jeg ikke det til å stemme. et eller annet er tett, ev.t du må demontere sprøyta og rense den skikkelig.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei!

Jeg har ikke lakkert i så alvor lang tid,

men jeg kjenner problemet.

Uansett hvor mange vannutskillere du setter på, så hjelper det ikke hvis de ikke er plassert rett på "systemet".

Etter litt prøving og feiling hos meg, så har jeg begynt å sette opp alt på denne måten:

Kompressor ->lang slange ->vannutskiller-> liten slange-> Sprøyte

Den lille slangen som jeg nevner, er på ca. 1 meter.

Jeg fester vannutskilleren på ryggen, og derfra en meter slange til sprøyta.

Enda bedre er det hvis du setter vannutskilleren RETT på sprøyta, men da blir sprøyta vanskelig å manøvrere.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider