Gå til innhold

Maks 200.000km - Hvorfor denne "magiske" grensen?

Ranger emnet


Bjørn08

Anbefalte innlegg

Dette kommer jo ann på hvilken bil man skal selge,eller er ute etter.

Hadde vært skeptisk å kjøpe en gammel Kia som har gått 200kkm,men hadde det vært en Merce,så hadde det egentlig ikke gjort noen ting.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette. Skjønner egentlig ikke hva folk er så redde for. Biler nå til dags varer godt over 200 000km.

Men må innrømme at jeg er litt lik, ikke fordi jeg har noe imot det, men fordi jeg vil ha solgt biler jeg kjøper.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer dette. Skjønner egentlig ikke hva folk er så redde for. Biler nå til dags varer godt over 200 000km.

Men må innrømme at jeg er litt lik, ikke fordi jeg har noe imot det, men fordi jeg vil ha solgt biler jeg kjøper.

 

Jepp, samme her. Jeg bryr meg ikke noe om hvor langt bilen har gått, vist det er i bra stand og tatt godt vare på. Men jeg vil gjerne få solgt den ,og gjerne få igjen noen kroner for bilen. Det er mye letter og selge en bil som har gått 200.000 enn 300.000km.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre en bil har kjørt jo bedre, angående de magiske grensene så er det en veldig enkel ting å bestemme seg.

 

f.eks. japse, maks 160.000, maks 80.000kr. e.l. tror nok det e rbare et rundt tall for å ha et mål for neste bil.

 

Jeg personlig så etter en bil som var maks 100.000km, maks 180.000kr og minimum 150 hk, men endte opp med en bil som hadde 143hk...

 

Tror de fleste ser både under og over de grensene de setter.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet problem som ganske sikkert drar opp denne grensa er at på noen bruktbilsider, så ligger det en standard begrensning på 200 000km hvis man søker. På motorborsen.no så kan man ikke engang sette km begrensningen høyere enn 200 000km når man søker. Da må man sette den til "ubegrenset".

 

Det fører jo sikkert til at biler som er rett over 200 000, og kansje i topp stand, ikke blir med i søket til mange potensielle kjøpere, noe som igjen drar ned prisen og etterspørselen osv..

:violin:

Til sist vil jeg si at det er en stor synd og skam å kjøpe en bil som må være under en viss grense eller av et helt bestemt merke eller årstall fordi man vil være trygg på å få nok penger igjen når man selger den. Du kjøper jo ikke bil for å selge den! Du skal kjøpe den bilen du liker best selv!

 

Eks. så kjøper jo mange sølvfarget bil selv om de egentlig ønsker seg en annen farge, men de er så redd for at det tar litt lengre tid å selge den, og dermed følger den eviglange saueflokken istedet...

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Et annet problem som ganske sikkert drar opp denne grensa er at på noen bruktbilsider, så ligger det en standard begrensning på 200 000km hvis man søker. På motorborsen.no så kan man ikke engang sette km begrensningen høyere enn 200 000km når man søker. Da må man sette den til "ubegrenset".

 

Det fører jo sikkert til at biler som er rett over 200 000, og kansje i topp stand, ikke blir med i søket til mange potensielle kjøpere, noe som igjen drar ned prisen og etterspørselen osv..

:violin:

Til sist vil jeg si at det er en stor synd og skam å kjøpe en bil som må være under en viss grense eller av et helt bestemt merke eller årstall fordi man vil være trygg på å få nok penger igjen når man selger den. Du kjøper jo ikke bil for å selge den! Du skal kjøpe den bilen du liker best selv!

 

Eks. så kjøper jo mange sølvfarget bil selv om de egentlig ønsker seg en annen farge, men de er så redd for at det tar litt lengre tid å selge den, og dermed følger den eviglange saueflokken istedet...

 

tror det har noe med hvor mange penger du har. sitter du med 30/60 tusen. klart du kan ordne deg en drømmebil i garasjen. men har du noe under det. så er det jo ikke bare og velge og vrake. noe som er meget synd. men kan tenke meg i værste fall. stresser man mye nok. får du sikkert tak i den bilen du har lyst på. uansett pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro at denne 200k grensen er hva folk ser i hva som må byttes av slitedeler rundt dette tallet, du er feks. regreim rundt det tallet,understell,bærekuler,drivstoffpumper osv.. dessuten er servicer ganske dyre rundt 200k tallet og.. men alt kommer jo ann på om noe av dette er gjort før man kjøper den... min mening ihvertfall :)

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på bilen! Er det snakk om en Toyota Hiace med 200 000 km på telleren er det ingenting. Er det en T5 Transporter med samme km stand, er motorbytte rett rundt hjørnet!

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ved 200 000 - 300 000 km at problemene begynnar å dukke opp. Når den eine feilen er fiksa, så dukker det opp eit nytt problem, enten med ein gong. Eller ei til to veker seinare. Først tek turboen kvelden, så ei veke seinare går eit hjullager. Når hjullagaret skal skiftes blir det oppdaga at noko anna i forstillinga, bakstillinga eller bremsedeler må byttes snart. Og sånn fortsetter det.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at dagens oljer er såpass dårlige, samt at skiftintervallene har blitt ekstremt forlenget, derfor har dagens motorer mye lavere levetid enn for 20-30 år siden. Ta f.eks. Nissan Laurel 2.8d, Audi sine rekkefemmere og div. Mercedes som normalt gikk nær 1 million km, med dagens oljer og skiftintervaller hadde de nok ikke levd mer enn halve kjørelengden kontra før. Men det er nå min mening ;)

 

Moderne biler kan være nær kaputt etter 100.000 km - VG Nett om Bil og trafikk

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper biler for å ha dem, og jeg kikker ikke på kmstand, men faktisk tilstand, men betaler jo ikke likemye for 2 tilsvarende biler der den ene har gått 150 og d0en andre 450k km.

 

Har kjøpt biler med alt fra 180kkm til 1,4 mill på telleverket.

 

Tror nok det har mye at en bil som har gått lite, føles som å kjøpe en nyere mindre brukt bil enn en som har gått mye.

 

Folk prøver å få mest mulig bil for pengene, og setter seg noen mål, ikke helt bastante mål. Det er ikke så lett å sette en prosentsats på tilstanden, men lett å sette en grens på hvor langt den har gått.

 

Jeg hadde følt meg veldig utrygg med en "nyere" VAG med over 200 på telleverket, men en MB, eller mye annet hadde jeg ikke vært så redd for. Dette har med mine erfaringer å gjøre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier nyere VAG så husk at de har nyere gode motorer, samt mindre gode - som alle andre bilmerker. Blir da feil å gre alle under samme kam ;) VAG rekkefirere fra 80- og 90-tallet går hvertfall 400' km ved normalt vedlikehold, diesel en god del mer. Rekkefemmere fra samme periode er uslitelige, både bensin og diesel. Men ja, de har hatt noen motorer innimellom der de har vært mindre heldige, begynte med 2.5 V6 TDI og 2.4 V6 bensin. Men når man ser på de nyere motorene de har vært mindre heldige med så skyldes en hel del av "plagene" dårlig olje samt urovekkende lange skiftintervaller. Alt for at kundene kun skal innom og ta service hvert 3. år / 30.000 km - kjekt for kunden men tar livet av motoren lenge før tiden... Men igjen, dette er bare min mening ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår