Gå til innhold

Noen spørsmål om B234 blokka

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

er vel fordi etter at olja har vært turen sin innom turboen, er olja ganske "skummete" ut fra returen, og vil derfor ta litt mere plass?

bare en tanke:)

 

Returrøret skal være minimum dobbelt så tykk som trykkrøret. Dette for at det ikke skal være muligheter for at det bygger seg opp oljetrykk i turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om du skal opp i en 300-400 hk, hva er da problemet med b234 blokka? oljepumpa er god nok til alle 16 løfterene og turbon.

Underspyling trenger du ikke. Er vel ikke så ofte du ligger på 6 000 rpm hele veien tronheim - oslo?

 

Skjønner ikke hva folk mener når dem sier at b234 blokka er dårligere, er det noen som kan forklare meg hva som er så mye dårligere på den enn på en b230 ?

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling trenger du ikke. Er vel ikke så ofte du ligger på 6 000 rpm hele veien tronheim - oslo?

 

Jeg er skeptisk til å unnlate underspyling. På en turbomotor mener jeg at dette er påkrevet. Hvorfor har de aller fleste av nåtidens turbomotorer underspyling ellers? Tilogmed den trauste 2,5tdi-blokka mi har underspyling originalt. Neppe tilfeldig.

 

Dessuten kobler vel ikke disse inn før oljetrykket er høyt nok.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til å unnlate underspyling. På en turbomotor mener jeg at dette er påkrevet. Hvorfor har de aller fleste av nåtidens turbomotorer underspyling ellers? Tilogmed den trauste 2,5tdi-blokka mi har underspyling originalt. Neppe tilfeldig.

 

Dessuten kobler vel ikke disse inn før oljetrykket er høyt nok.

 

HVORFOR HAR D24TURBO UNDERSPYLING ORIGINALT?

 

(sorry, måtte bare ha caps. Syns det sier noe der, at tilogmed den har underspyling.) :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tenkt å bygge på en b234f og montere underspyling og ha toppen standard. seff fjærne balanseaksler. håper på rundt 500ponnier på veiva.

 

Tror dere jeg trenger pompa fra b204ft?

 

noen som vet om den koster skjorta hos volvo?

 

Mener det var Ben Are som sa til meg at underspyling hadde jeg egentli ikke behov for. han mente heller at det var bedre å ha olja der den hørte hjemme.

 

Har dem 10-30 gradene så mye å si for stempla da dem blir ganske varme med en forbrenningstemperetur på 900 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? ingen som mener dette er av betydning?

 

som nevnt tidligere:

 

På alle b230 motorer er det standard med "kakkle-lyd" og skjørtebank.

 

Men ikke etter underspylinga kom.

Har hørt motorer(i flertall) som har rulla 500 tusen uten en eneste ulyd.altså ikke skjørtebank.

 

Har helt sikkert "ikke" noe med underspylinga å gjøre?

 

 

Dette er nå mine erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår