Gå til innhold

Noen spørsmål om B234 blokka

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du skal bruke en B234 blokk, så setter du inn oljepumpe fra B204FT/GT. Den er litt kraftigere.

B204FT/GT kom standard med underspyling, så er mulig disse kan tilpasses i B234 blokka. Men underspyling er IKKE et must...

 

Underspyling skal redusere temperaturen på stemplene med 10-30 grader, og det kan jo være verdt å ta med seg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling skal redusere temperaturen på stemplene med 10-30 grader, og det kan jo være verdt å ta med seg...

 

Det er jeg enig i, men er ikke noe must på moderat trimming.

Det som er ironisk er at Gr.A bilene til Volvo ikke hadde dette mens en vanlig Golf 16v hadde det som standard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, javell, som dere vil, skal sjerpe meg med stavelsene, trudde ikkje dere var så nyfikne på det.

 

Men underspyling ja, er jo bare ett pluss selv om det ikkje har så masse å si, men tror eg satser på B230 blokka etter 93 og bygger meg ein 16V på den, begynner å få taket på hva som må til nå, skal si det ikkje er lett å trimme;) så takker for alle svar:)

 

(skal skjerpe meg med stavelsene)

 

Mvh Meg=)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sats på b230 blokk...bygg om 16v toppen til mekaniske løftere me 2-3 fjører så du får litt spenn i toppen...er det som anbefales hvis du skal spare oljetrykk og ha litt effekt...mere drift sikkert er det også....og bruke en blokk med underspyling.... turbo`n tar ikke mye olje trykk men....det er vell en grunn til at alle skal ha så grove retur rør fra turbon så....

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får se, hvis eg klare å få 400hk ut av maskinen med originale topp så trur eg eg gjer det med det førsta, men kommer nok mekaniske når eg skal oppgradera motoren seinare.

 

Men sånn som oljereturen på turboen? hvorfor er det så stort egentligt? er det behov for sånn hesta størrelse?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men er ikke noe must på moderat trimming.

Det som er ironisk er at Gr.A bilene til Volvo ikke hadde dette mens en vanlig Golf 16v hadde det som standard...

 

Enig der.

 

Har mekka sammen flere 16v motorer med vanlig 230 blokk og har alltid prioritert oljetrykket fermfor underspylinga.

 

Men på en annen side er det "standard" med skjørtebank på alle b230 motorene før underspylinga kom..

 

Jeg har aldrig hørt skjørtebank på motorer med underspylig,selv når de har rulla 500 tusen km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn som oljereturen på turboen? hvorfor er det så stort egentligt? er det behov for sånn hesta størrelse?

 

er vel fordi etter at olja har vært turen sin innom turboen, er olja ganske "skummete" ut fra returen, og vil derfor ta litt mere plass?

bare en tanke:)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår