Gå til innhold

JEPS: "244 V8" og "245Tic"

Ranger emnet


JEPS

Anbefalte innlegg

Tenkte å kaste meg på bølgen, å skrive litt om bilene mine.

Planen er å bruke de to første trådene hær til bilder og info, og oppdatere de etterhvert slik at det kanskje blir mest mulig oversiktlig.

Sist oppdatert 18.09.2007 kl 2202

 

 

Post nr1: 244 v8 75.mod

Post nr2: 245 Tic 76.mod Klikk her for å komme til posten

 

*******************************************

 

244 V8 75mod

 

nyhenta.jpg

 

v8.jpg

Sånn så bilen ut da jeg hadde hentet den.

 

v82.jpg

å når æ fikk på 18" bei den sånn. (dårlige farger gitt)

 

******

 

Kjøp og henting.

henta i Sverige i 2003, den hadd da vært "drømmebilen" min ei stund, hadde sett bilder av den, å den så rå ut.

fant den tilsalgs og ringte og sjekket ut litt, bilen sto da rett ved Vesterås, så det var en god del jobb for å få den heim, men reiste med tog til oslo, hvor en kompis av meg og jeg lånte en hilux på jobben hans og en leiehenger fra statoil, å satte ivei.

 

etter en satans feilkjøring i sweden fant vi fram i 3 tia på natta, traff fyrn, så fort over bilen og sku få den på henger, fikk vi start da? nei, ikke i det heile tatt. men nu va æ nu dær, så æ kjøpt den (med penger lånt i banken, ikke noen pappagutt hær i gården;)) å vi starta tilbake til oslo, der var vi i 9tia på morgenen, så satte vi bilen av på jobben hans, leverte hengeren. å begynte å se litt mer over motoren.

vi pusset av pluggene, å prøvde på nytt...

FY FAEN... det brølet, det var en sinnsyk lyd. og jeg sto med det største gliset i hele 2003 (sitat:Guinness rekordbok)

 

vi prøvde den en liten runde, uten skilter ved jobben hannes, å blei gira som faen, men toget mitt hjem gikk på formiddagen, så ble lite gjort.

 

så skulle em kompis av meg ta den med i en semi da han skulle nordover de 115 milene hjem til meg, men da de skulle kjøre den på gikk den ikke fram, automat kassen streika, å det gikk bare å rygge.

 

så vell hjmme, måtte jeg altså rygge den fra "truckstoppen" til leiligheta. ikke så rått.

 

så, da var det å levere kassen inn til overhaling.

mens æ kjøpt ei til midlertidig bruk.

 

 

"marerittet" var begynt...;)

 

******

 

Litt motor specs:

(en del har jeg forsket meg fram til, da jeg fikk ganske lite info om motoren)

*Motor, har stått i en chevy nova drag bil, det er en 350 4-bolta 010 blokk borret til 355, med arp pinnbolter.

*standar smidd veiv.

*porta Dart 2 topper AkA, sportsman II, med 2.02-1.6 ventiler.

*H-profil råder.

*JE ultralite smidde stempler med 450 dome (13:1 i komp)

*høyvolum oljepumpe

*Rullekam og rullevipper.

*comp cam, en syk kam for dragracing, durasjon 300-308, turtalls område 4200-7500 (om æ ikke huska feil) blir kanskje byttet etterhvert.

*Weiand team G innsug.

*holley 850dp dobbelpumpe forgasser. (har også en 750 kjøpt i ettertid)

*TCI-rattler, svinghjulsdemper

ja, det va det meste trur æ.

 

ja, så e det en preppa th350kasse som står på.

 

******

 

Brukte så den "midlertidige" kassa ei stund, så fikk æ tilbake den forsterka th350 kassa, å monterte den på våren et eller annet år. monterte, å tok prøvetur, bilen gikk dårlig, å det va noen ulyder.

skrudde av eine toppdekslet, å da så det sånn ut:

IMG_2384.jpg

vann i olja...

 

IMG_2383.jpg

å at eine støtstanga e borte, mao (haha, mao er TYPISK Dabutcher ord!), MER problemer.

 

og ettersom æ va forholdsvis blakk, ikke hadd plass å skru, å va fette lei heile bilen. gikk det ei stund før det bei gjort meir.

ikke så lurt, men sånn va det nu en gang.

 

så fikk æ nu tell slutt lånt mæ plass å skru, å begynte demontering av motoren.

 

skammfull2.jpg

Upp i luften nu biljävel

 

ib.jpg

 

ib6.jpg

En ventilt har kilt seg, merke i stemplet i midten.

 

ib5.jpg

 

 

ib4.jpg

 

 

ib3.jpg

 

 

ib2.jpg

 

 

ib1.jpg

Noen har tydeligvis Mye jobb og pengeutlegg foran seg...

 

 

men det positive oppi alt dette hær, er jo at girkassen ser fin ut, nyvaska å greier...

 

så gikk tia, å æ fikk unge, dvs ingen fritid.

å begynte å jobbe 12-9, så da e det så som så med skruing.

men nu har æ 6 uke pappaperm fra 24 juli eller no sånt, å da har "hev mæ rundt"

 

 

 

Det æ har fått gjort/kjøpt med/til motoren e:

*Honing av blokk.

*Planing av toppene

*Nye stempelringer (så klart fette dyr førr at de va spesiell)

*bytte av ventilstyring, og ventil

*ny støtstang, løfter pluss litt småteng.

*pakningsett

 

Hær e litt bilda fra overhalinga som nu etter mye om å men har starta:

 

toppan4.jpg

Toppan, klar tell action igjen håpa æ

 

toppan5.jpg

Tripple ventilfjære, går vi førr turtall?????

 

stempla.jpg

stempla så det holder

 

stempel.jpg

mhhhh, goodie!

 

stempel2.jpg

Trikset for å få 13:1 i komp

 

lagran.jpg

lagermontering (åhhh, dette må vell være interessant lesing...)

kammfar.jpg

de e nu meir firkanta en rund kamman på den kammen hær, fette sykt.

 

Fordeler.jpg

 

Filter.jpg

Nytt K&N filter, litt høyere en det gammle, håper det blir bra. blir jo mer kald luft i allefall!

 

Stasj.jpg

Nye dela, turtæller med shiftlight, msd fordeler, nytt luftfilter, med "box"

og et racing fleece pledd med hjerta som ska hent ut 40-50hk ekstra.

 

Starter.jpg

og ny starter

 

stempelmontering.jpg

montering av stempla.

 

bunndel.jpg

Ferdig med stempla.

 

så monterte æ resten av bunndelen!

 

 

så akkurat nu e bunndelen ferdig. sku start på toppan, men bei usikker på noe ang topppakninga så ska sjekke det opp i mårra!

 

Gammelt mobilvideoklipp:

th_v8.jpg

 

Div bilder:

 

Bilde109.jpg

Kjørte volvo hjullaster en stund, å da måtte jeg bare ta dette bildet

 

Image17.jpg

Var en sving i bodø, da det var noe bil treff greier et år, da måtte jeg jo vaske hærligheita.

 

Bilde062.jpg

Go bilan i sweet harmony...

 

355power.jpg

motorbilde, elendig oppkobling av ledninger osv, skal fikses.

 

208.jpg

mhhhh

*********************

 

Da er jeg så godt som ferdig med motoren tror jeg...

done3.jpg

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

245 Tic 76mod

 

Dette e gobilen min, den æ e mest gla i;)

den har æ opplevd mye rart ilagmed, (ja du sku bærre vist)

skal oppgraderes både på motor og gir, og på karosseri, har blitt litt rust med årene, som jeg snart må få gjort noe med.

en lakkering hadde nok behøvdes oxo, men det få vente til noen kan gjøre det svart.

 

Forhistorie:

Kjøpte bilen av en kompis den 20.01.2001 (eller var det den 20.02.2002), nei mener det var i 2001.

han hadde hatt den noen år, å jeg viste hva som var gjort, og som eventuelt måtte utbredes.

 

Specs:

Det som står i:

*B21ET

*"gruppe a turbo" ihjælkjørt for 2e gang.

*mf2 ekstra sprut.

*K-Kam.

*940 grenrør.

*405 topp.

 

Det som skal i:

*B230fk 97mod, klargjort for datasprut, dvs ingen fordeler++

*megasquirt v2.2

*Stor alucooler fra wetterhusracing(.no)

så kommer 262cr kasse, og 16t med downpipe og olje og vann rør/slanger for rødblokk forhåpentligvis snart.

(venter på lønning).

 

Ellers så er det 18" 100+ qualifer felger (om jeg husker rett)

R-sport trekk, palm beach ratt, litt ekstra målere, spærre, snutefront, ja pluss litt av hvert.

 

 

Bilda å film kommer etterhvert...

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh, nu e æ godt fornøyd med resultatet av 3-4 timers jobbing, dvs på denne tråden, bei ganske oversiktlig å bra, syns nu æ i alle fall!

bærre et problem, kl e 04.04, å i går våkna ungen 05.50

ka i faen gjør æ oppe nu....

 

RÅTT!

 

Venter på fortsettelse!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

Har oppdatert siden sist du så;)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra Jobba!

 

Ser bra ut!

 

Har e en runde på Mo i Passasjerstolen når du drar dit? :D

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

om jeg drar dit med v8`n så blir det neppe banekjøring.

breisladd hadde vært kozy, men, skal være glad om jeg kommer meg dit i det hele tatt. treffet er jo "24 - 26 august" og ungen min blir et år den 25.

 

 

DaButcher, det stemmer, har stått stille LENGE nå, men nu e ting igang heldigvis!

 

 

Fant forresten et gammelt mobil videoklipp, ligger nå nederst på post 1. håpa det bei lyd, har ikke lyd på pcen så æ får sjekka.

ikke noen kvalitet å skryte av, men nok til at jeg blir enda mer gira!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar sålangt, har oppdatert litt mer nå, mest på 245en

 

esbandos: antar du mener, v8`n, prislappen holder jeg for meg selv enn så lenge, men har brukt mye kroner på den etterhvert, det kan jeg si i allefall!

 

ss242, var på bilder derifra jeg også så den, å tenkte "fy f" den skulle jeg hatt;)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se dær ja.endeli har du fått laga tråd :) gleder meg til v8'rn kommer på veien igjen for det lille jeg husker av den er at man vil tisse i buksa når gassen er i gulvet :) hehe

Stemmer, når den gikk, gikk den godt, å nu bi det mye bedre, med ny fordeler, og alt justert rett!

 

Hørtes ut som en fin bil den 245'en også.. Når skal du bytte motor? Intr i å selge ET'en da isåfall? :p

ja, æ syns den e fin, ikke så strøken lengre, litt småting å fixe.

Tja, ska jo selge motoren, men har kjøper på den, når han bare kommer med kroner.

kan gi beskjed om han ikke skal ha dn.

 

se der ja JEPS den likte jeg :volvsmile

masse grom deler på, men skal du godkjenne bilen ?

ja, det er planen, men det blir ikke med det første, den er godkjent i sverige med v8, så det skal ikke være så alt for mye jobb, må jo så klart være stand rent tekninsk, å bør vell strengt tatt ha en annen motor når den skal godkjennes.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår