Gå til innhold

Bilstereo nettbutikk

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

heisann jeg lurte litt på detta med nettbutikk... har lyst til å starte en egen liten bedrift...

hvordan er det å starte dette?.. hvordan går man fram?.. avtaler, budsjett, lager osv...

første jeg må gjøre er vell navn

også må jeg skaffe meg en hjemmeside med .no

men så er det avtaler med merker og diverse.. hvordan fikser jeg det??

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du få opprettet et firma med organisasjonsnummer fra brønnøysund.

Deretter må du skaffe litt kapital (eller kanskje først).

Domene må du huske på å få registrert.

Så må du velge ut hva du har lyst til å selge, og prøve å kontakte importøren(e).

Når du har et vareutvalg, kan du tenke på webshop.

Enkleste og simpleste er vel en løsning fra Mammut.

Og masse, masse mer!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mamut.com

Vi bruker Mamut.

Vårt program og våre sider er ikke fullt utnyttet i forhold til det programmet lar oss gjøre. Mange muligheter, med andre ord.

Mamut gir deg mange muligheter og det er et ryddigere system enn f.eks OSCommerce som alle bruker idag. Et slikt gratisprogram er ofte mest gunstig men jeg må få si at supporten til Mamut er meget bra uten at jeg har første hånds erfaring med OSCommerce-supporten.

Idag skal jo alle ha egen nettbutikk så det er vel begrenset med importører som lar rene nettbutikker være eneste utsalgsstedene for sine produkter.

Det er alltid lov å spørre!

Et installasjonsverksted hadde vært tingen hv is du vil satse lokalt. Mange benytter seg av en slik enkel tjeneste når de har handlet nye høyttalere til bilen.

Og så har vi regnskap da...

DET er viktig det!

Mamut hjelper deg med det også!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grafiske mulighetene i mamut, med tanke på å designe din egen side, er helt tragiske i forhold til OsCommerce. I OsCommerce har du nesten ubegrensede muligheter og de aller fleste modulene er gratis. En annen gratis plattform som er veldig bra er Mambo. Fordelen med mamut er integrasjonene mellom webshop og regnskapsprogrammet. Denne muligheten har du ikke i OsCommerce, så langt meg bekjent. Men det billigste mamut regnskapsprogrammet får du for under 2000,-, så dyrt er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også eget firma, og selv om jeg ikke driver med bilstereo er det én ting jeg er utrolig glad for at jeg gjorde; satte bort ALT som har med regnskap å gjøre!

- alt blir 100% riktig.

- man kan få råd og tips om fordeler man kanskje ville gått glipp av ellers.

- og man sparer enormt med tid! Jeg betaler ca. 1500-2000 kr måneden for regnskapsføreren min, noe som for min del betyr at jeg kun må jobbe 4 timer for å ha spart det inn. Skulle jeg sittet med papirarbeidet selv hadde det garantert tatt mer tid, og tid er ikke akkurat noe man har altfor mye av når man driver for seg selv...

Mine 50 øre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enige med dere alle.

Det er utrolig befriende å slippe å sitte med papirer i forkant av MVA-oppgjørene.

Personlig hadde jeg aldri gjort dette selv siden store tall ikke ligger for meg. Fruen tar seg av alt som har med kapital å gjøre. Heldigvis!

Litt synd at hun er enormt gniten på ukelønnen min!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å ta med hifonics? Et veldig bra merke som er relativt ukjent i Norge, og det er en forhandler som jeg kjenner til, tror ikke det er så mange andre.

Andre tipset er vel å prøve å være litt billigere enn andre, for da vil kundene strømme til for blir dere bra og billige så vil ryktet spre seg som ild i tørt gress. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange nettbutikker som selger pioneer :)... men kjenner en fra pioneer sjø... har blitt det etter att jeg har kjøpt varer for flere titalls tusen.. bruker bare pioneer så skal spørre han kompisen fra pioneer om mulig spons senere... siden jeg har gjort det "litt" bra i db drag også kjenner jeg jo duden..

så pioneeer produkter trur jeg skal fikse.. :)

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider