Gå til innhold

Min Volvo 740

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

tja si det :) venter i hovedsak på adaptre til getragen og att toppen skal bli færdig :)

så blir d montering av blokka og kassen, som jeg enda er usikker på løysningen,hvilken aksling som er enklest å tilpasse?

m46 akslingen er jo 1km for kårt :)

men rundt november desember skal det ikke være mye som jennstår

er jo begrenset hva penger som ruller inn oxo

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ting som skrus av og på ofte burde ikke være V-bånd, av den enkle grunn at en eneste ripe i flensen skaper lekkasje. Unntaket er de v-bånd typene som bruker en type messing-pakning, da denne ville fylle ripa, men fryktelig dyrt da, og store odds for lekkasjer ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som skrus av og på ofte burde ikke være V-bånd, av den enkle grunn at en eneste ripe i flensen skaper lekkasje. Unntaket er de v-bånd typene som bruker en type messing-pakning, da denne ville fylle ripa, men fryktelig dyrt da, og store odds for lekkasjer ;)

 

Wojjd! :P

 

Husker at jeg skrudde meg svært lei på V-band når jeg hadde det ut fra turboen selv... Ble aldri tett med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som skrus av og på ofte burde ikke være V-bånd, av den enkle grunn at en eneste ripe i flensen skaper lekkasje. Unntaket er de v-bånd typene som bruker en type messing-pakning, da denne ville fylle ripa, men fryktelig dyrt da, og store odds for lekkasjer ;)

 

Hva du plages med, siden du tar av å på eksos så ofte :)?

KINA turboer kansje *hihi*

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,hehe, er flymekaniker, og i flybransjen brukes det omtrent bare v-bånd på alt som har med "bleed-air"(600 gradervarm luft) fra motorene ut i hele flyet. Så jeg har av sånne rør ca hvert eneste fly vi har inn..og min erfaring er at EN ripe, eller liten bulk rundt flensen, og du må ha nytt rør for å få det tett igjen.

 

På en bil der eksosen lett får Vesentlig mer juling enn inni vingen på ett fly, ser jeg derfor ikke helt logikken med v-bånd...klart det ser jo fett ut, ikkenoe alle andre har ;) Men det er no herk å få det tett, rett og slett..hehe:)

 

Skal du ha noe som Virkelig holder, så bruker du noen vanlige rustfrie rør (pollerte) og klemmer de selger på feks tess, husker ikke hva de kalltes i farta.... men ser ut som to halvmåner satt sammen av to umbraco-skruer....brukes mest på slanger, men funker utmerket på eksos og, og klemmer som faen, samtidig er de kadmiert, og ser porn ut...sett dette på ett rustfritt anlegg, og vips har du porno-anlegget med überlyd ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår