Boble73 Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Jeg har fått tak i meg et lite sveiseapperat. Det er et lite et uten gass. Skal starte å lære meg å sveise selv, og lurer på om noen vet hvilke pinner jeg burde kjøpe meg. Skal prøve å sveise på noen plater jeg har liggende. Ca 2-5mm tykke. Siter Golf 2 Boble 73 american roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 lære seg å sveise med pinner på så tynnt er vel ikke noe å satse på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 hei, kjøp 1,6 eller 2 mm pinner tenker jeg. 2-5mm er jo ikke så ekstremt tynt da, går fint og prøve seg på det. jeg har kjøpt pinner på biltema, har funket fint det Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 ville vel helst brukt MIG på såpass tynne plater ja :) man får jo tak i MIG som kan sveise rimelig tjukt stål. (f.eks mitt. kan hvertfall sveise 10mm buttskjøt) :) Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 kan sveise det meste med MIG apparatet mitt jeg ja.(pappa sitt egentlig da) Men det kosta 75.000 også da. Blir det jeg skal sveise for tykt, så slaglodder jeg. Slaglodding går ut på at man legger rimelig tykt loddetinn der man ska slaglodde og varmer med skjærbrenner på svak flamme...det holder, og ser dritbra ut på store flater. mener å ha hørt at man sveiser de sterkeste sviesene med pinneapparat? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 mener å ha hørt at man sveiser de sterkeste sviesene med pinneapparat? Mig kan jo brukes til nesten alt.. så det er genialt sveise apparat. Og ja pinneapparat sveiser nok de strekeste sveisene. De bruker pinnesveis på bla. oljerigger og slikt (for d meste ekstreme) Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Mig kan jo brukes til nesten alt.. så det er genialt sveise apparat. Og ja pinneapparat sveiser nok de strekeste sveisene. De bruker pinnesveis på bla. oljerigger og slikt (for d meste ekstreme) var ikke noe suxe å sveise differensial med mig i allefall. Da var det bare å ta fram det gamle esab-apparatet, og sveise alt som kunne røre på seg, og det holdt nesten plagsomt lenge :P Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Å sveise med pinner på 5 mm stål burde gå fin fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexsus Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 ja går helt greit men du kommer sikkert til og brenne litt hull og sånt men bruk 60-70 amp så går det greit.... Siter æ kommer bussen går om ti minutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 var ikke noe suxe å sveise differensial med mig i allefall.Da var det bare å ta fram det gamle esab-apparatet, og sveise alt som kunne røre på seg, og det holdt nesten plagsomt lenge :P Hvis du ikke klarer å sveise igjen en volvo-diff med mig da burde du helt klart trene mer. Enkleste i sveise-verdenene er jo å sveise tykt gods, og det er det ikke manko på i en diff. Hvis noen andre skal prøve dette: En god del trå, MAKS varme, også noen muttere som man legger inni der. Gjør man det riktig vil det se ut som man har lodda igjen diffen: bare en stor klump :) Til trådstarter: Det er et egen sveise-avdeling her! http://www.bilforumet.no/andre-forum/lakk-og-karosseri/sveising-and-gass/ :) står mye fint der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.