Gå til innhold

Sveiseutstyr?

Ranger emnet


Boble73

Anbefalte innlegg

kan sveise det meste med MIG apparatet mitt jeg ja.(pappa sitt egentlig da)

Men det kosta 75.000 også da.

Blir det jeg skal sveise for tykt, så slaglodder jeg.

Slaglodding går ut på at man legger rimelig tykt loddetinn der man ska slaglodde og varmer med skjærbrenner på svak flamme...det holder, og ser dritbra ut på store flater.

 

mener å ha hørt at man sveiser de sterkeste sviesene med pinneapparat?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha hørt at man sveiser de sterkeste sviesene med pinneapparat?

 

Mig kan jo brukes til nesten alt.. så det er genialt sveise apparat.

 

Og ja pinneapparat sveiser nok de strekeste sveisene.

De bruker pinnesveis på bla. oljerigger og slikt (for d meste ekstreme)

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mig kan jo brukes til nesten alt.. så det er genialt sveise apparat.

 

Og ja pinneapparat sveiser nok de strekeste sveisene.

De bruker pinnesveis på bla. oljerigger og slikt (for d meste ekstreme)

 

var ikke noe suxe å sveise differensial med mig i allefall.

Da var det bare å ta fram det gamle esab-apparatet, og sveise alt som kunne røre på seg, og det holdt nesten plagsomt lenge :P

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe suxe å sveise differensial med mig i allefall.

Da var det bare å ta fram det gamle esab-apparatet, og sveise alt som kunne røre på seg, og det holdt nesten plagsomt lenge :P

 

Hvis du ikke klarer å sveise igjen en volvo-diff med mig da burde du helt klart trene mer.

Enkleste i sveise-verdenene er jo å sveise tykt gods, og det er det ikke manko på i en diff.

Hvis noen andre skal prøve dette: En god del trå, MAKS varme, også noen muttere som man legger inni der. Gjør man det riktig vil det se ut som man har lodda igjen diffen: bare en stor klump :)

 

Til trådstarter: Det er et egen sveise-avdeling her! http://www.bilforumet.no/andre-forum/lakk-og-karosseri/sveising-and-gass/

:) står mye fint der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår