Kong-Erik J Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Bra svart... For om Polly sin bil, er en ekte gatebil.... Ja, da kan vi legge ned denne diskusjonen tvert...:win Hvor mange Mil har den bilen på norske veier, uten at den har ett mål for turen? Eller fiser rundt i nabolaget for testing...? Om ikke du har forstått opplegget... Så er bilen til Polly like eksterm i sin diseplin, som min som har gått lav 8 på stripa... Å så om han har ett formål med reisen? Den blir fortsatt brukt på norske veier. Men ta Granadan til Magnor eller hva han heter istede da hvis det er ett bedere eksempel. Poenget mitt er at bilen har muligheten til å bli brukt til hverdags. Har ikke sakt at man MÅ kjøre bilen hver dag men at bilen står der godkjent med skilt og kan tas ut av garasjen når det måtte passe. Da er det en gatebil for meg. Og for meg så er ikke ekstrem serien i Gatebil noe å forholde seg til uansett. 90% av bilene der er IKKE gatebiler men banebiler. Trådstarter spurte hva JEG mener er en gatebil og jeg har svart hva JEG mener og da kan ikke du komme og si jeg mener feil. Min mening er min mening og mener du noe annet får du for all del lov til det. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Ja... Men jeg stilte spørsmålene dine på prøve for å finne ut hva du nyansert mente... Så man vet litt mere om hvorfor du mener det du gjør... Men igjen... Granada med 700cid twinturbo...Er en fantastisk bruksbil...:klovn: Men det vil jo også si: Hadde VS bodd på vestlandet og kjørt M5 bilen til Rudskogen... Hadde jonus med grønn Audi, SSPerf med E-30,M5 1000hk turbo, ja ALLE bodd på vestlandet og kjørt bilen sin til og fra Rudskogen og kjørt noen runder, å så hjem igjen.... Ja, da hadde de hatt gatebiler alle sammen og ikke banebiler....:hellothere: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Snur litt på det hele jeg nå å spør om hvem har den mest ekstreme gatebilen i Norge? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Snur litt på det hele jeg nå å spør om hvem har den mest ekstreme gatebilen i Norge? Biler jeg synes kommer høyt opp på denne lista er: Polly sin TransAm - har kanskje blitt for ekstrem nå, men ble lenge kjørt mye på gata og med veldig mye av modifikasjonene godkjent Ole Ringstad sin Omega - Ikke spesielt rask på kvartmila, men en bil som brukes, ser ekstremt bra ut og har drøyt med effekt. Per Kristian sin BMW E34 V12 TwinTurbo - kjøres mye på gata, full gass såvel på Rudskogen som på Street Legal rundt omkring. Ex-Hafsengen Escort WRC - tidvis kjørt på gata, grisekjørt på bane hvor den har gjort ekstremt bra fra seg. (IMHO ikke like bra kandidat etter eier++-bytte - også helt på kanten til å være en gatebil imho) Magnor sin Granada - kjøres mye på gata (f.eks ned til DHB i sommer), ser ut til å mangle noe på kjøreegenskaper, men motor er det jo nok av Jonus sin Audi 90Q + KRB sin UrQ - tidligere kjørt på gata, har kanskje blitt for ekstreme til å kalles gatebiler nå? .... og mange flere jeg sikkert har glemt / ikke vet om. For meg er en gatebil en bil med skilter som kjøres på gata. Hvordan ting er godkjent (eller ikke) og hvordan man tar EU-kontroll spiller i mine ører mindre rolle, så lenge bilen ikke er i en slik stand at den ville bli avskiltet i første tekniske kontroll. Jeg synes dog det er ok at bilen kan brukes til litt annet enn å kjøre fortest mulig rett fram 402m. Det gjør at f.eks Camaroene til Johansen-brødrene i Trondheim, Chevellen til Kvernmo, Nova-en til Pål Hasselgren osv faller bort (den siste er jo også svensk ;). I tillegg faller biler som kun går i racingklasser eller 'extremkjøringa' til Gatebil bort, selv om det er ekstremt rå biler slik som Jonus sin S2, Seberg&Jørgensen sin S2, VS-motor sin E34 osv Også har vi alle de ekstreme bilene som såvidt meg aldri har vært skiltet i Norge, men som alikevel har vært flittig brukt både på gata og på veien, f.eks ex-Supramannen Supraen, div USA-import av amcars osv. Rørhauger og andre skapelser, som f.eks 'M3'-en til Björk og VS-motor anser jeg ikke for å være i nærheten av gatebil :-) Slik jeg ser det er det helt umulig å kåre norges råeste gatebil, da kriteriene for en slik kåring blir så veldig subjektive :-) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Må si meg veldig enig i det Raboc sier her. Personlig mener jeg en "gatebil" (hater egentlig ordet "gatebil" som har blitt en fellesnevner for biler med enten mye motor, styling, grell dekor eller en kombo av de tidligere nevnte. Har hørt folk si "åå jeg skal kjøpe meg gatebil nå, Civic 1,4 med åpent luftfilter, bodykit, aluvinge og kromfelger!" bla, bla, osv.) først og fremst må ha skilter og KAN bli brukt på "gata", ikke bare på bane. Om den brukes 1 eller hver dag i året driter jeg i. Hvis jeg skal definére en "gatebil" må det bli en bil som har skilter og går som faen både i svinger og rett fram. Tilbake til det Raboc sier, så driter jeg egentlig om ting er gjort litt "under bordet", så lenge i bilen ikke blir avskilta ved første tekniske kontroll. Synes selvfølgelig det er bjellefett med biler som Beadlock sin som er i stand til å gjøre lave 8'ere, men den ville nok ikke hatt stort å stille opp med ved et tilfeldig møte med f.eks. en saftig trimma Audi RS2 på norske veier hvor det er SVINGER. Misforstå meg rett, kjører selv 60'talls USA-bil, men liker veldig godt noe som kalles Pro-Touring. Just my 10 øre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Har forresten veldig sansen for Chevellen din Bowtietwister! Ser ut som et saftig verktøy. Åssen går det med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Enig med deg i dette med Pro Touring ja! Min stil også det ja! Føyer meg bare til det Raboc sier om at han holder Polly`s Transam som det mest ekstreme, selv om det vel neppe hadde kommet skilt på denne hvis den måtte gått igjennom hos tillsynet i dag Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Ja...Men jeg stilte spørsmålene dine på prøve for å finne ut hva du nyansert mente... Så man vet litt mere om hvorfor du mener det du gjør... Men igjen... Granada med 700cid twinturbo...Er en fantastisk bruksbil...:klovn: Men det vil jo også si: Hadde VS bodd på vestlandet og kjørt M5 bilen til Rudskogen... Hadde jonus med grønn Audi, SSPerf med E-30,M5 1000hk turbo, ja ALLE bodd på vestlandet og kjørt bilen sin til og fra Rudskogen og kjørt noen runder, å så hjem igjen.... Ja, da hadde de hatt gatebiler alle sammen og ikke banebiler....:hellothere: Ja hadde de bod på vestlandet og kjørt bilen tur retur + på bane så ville jeg ha ment det. Men da kommer vi over på de andre punktene da. Har jonus skilter på bilen? Er SSPerf... godkjent av bilsakskyndig? Og den granadaen. Jeg vet ikke men har hørt at han har hengerfeste på bilen og drar på ferie med den med camping vogn bak. Da vil jeg hvertfall kalle det en gatebil. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 står på bukker i garasjen! Venter på servo ventil. Kommer ifra statene,ergo ting tar tid. Firmaet aksepterte ikke visa, så måtte overføre via bank. Da tar det i allefall tid, men nå er den på vei. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Okay, ser den. Ting tar absloutt tid. Håper du poster i tråden din så fort det er noe updates! :) For min del er det kapital som er hinderet for prosjektet akkurat nå. Satser på 7 rette i Lotto på lørdag ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Ja har vel ikke vært så flink til å lage noen poster på bilen. HAr jo vært og vist og det ble vel som forventet ei liste med forskjellig som måtte utbedres. HAr vel et håp om å få tatt en tur på rullene hos Bjørnstad bil før vinteren. Litt tryggere å prøve der enn på landeveien. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Ja hadde de bod på vestlandet og kjørt bilen tur retur + på bane så ville jeg ha ment det. Men da kommer vi over på de andre punktene da. Har jonus skilter på bilen? Er SSPerf... godkjent av bilsakskyndig? Og den granadaen. Jeg vet ikke men har hørt at han har hengerfeste på bilen og drar på ferie med den med camping vogn bak. Da vil jeg hvertfall kalle det en gatebil. Er Granadan godkjent med 700ciden tror du??:klovn: på Autosys så står det 5 liter... Altså ..302... Den eneste som kan montere så stor motor han klarer å kjøpe er Orange fare fra Trondheim...:titties: SS Perf bilen er vel kun en liten TUV tur unna skikkelig godkjenning...Er jo bare en E-30 med M5 Motor... Jeg vet vel endel om hva det bor, hva som er godkjent og har greit oversikten på Verstingene...:D Er generelt hylforbanna på statens opplegg med biltilsynet og SFOR... Seinest her om dagen, kom en jeg kjenner som kjenner en kontrolør på De trangsynte.... Han kom med nye skilt, blankt papir og ALLE mod innskrevet i kortet...KUN fordi noen kjenner noen, å gjør andre noen tjenester... Så småkongene lever i beste velgående i den etaten...:angry: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Er vel flere av oss som har tilgang til Autosys... Å har sjekket endel biler... MEN det vises ikke hva som er skrevet med liten skrift...:angry: Så en kan bli lurt av det som kommer fram på skjermen... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Er Granadan godkjent med 700ciden tror du??:klovn: på Autosys så står det 5 liter... Altså ..302... Den eneste som kan montere så stor motor han klarer å kjøpe er Orange fare fra Trondheim...:titties: SS Perf bilen er vel kun en liten TUV tur unna skikkelig godkjenning...Er jo bare en E-30 med M5 Motor... Jeg vet vel endel om hva det bor, hva som er godkjent og har greit oversikten på Verstingene...:D Er generelt hylforbanna på statens opplegg med biltilsynet og SFOR... Seinest her om dagen, kom en jeg kjenner som kjenner en kontrolør på De trangsynte.... Han kom med nye skilt, blankt papir og ALLE mod innskrevet i kortet...KUN fordi noen kjenner noen, å gjør andre noen tjenester... Så småkongene lever i beste velgående i den etaten...:angry: Jeg har ikke tillgang til noen ting jeg og får bare utalt meg om det jeg ser. Og ser/møter jeg en bil med skilter på vei til treff som jeg senere ser i fin flyt på banen for så og kjøre hjem for egen maskin så er det det jeg kaller en gatebil. Og når da bilene har skilt velger jeg selv å være så blåøyd å tro at den har lov å ha de skiltene den har. Ser jeg en bil som blir rygget inn på banen på en henger. Som ikke har skilt tenker jeg ikke gatebil men banebil. For all del det er ikke noe galt i å ha en banebil. Skulle ønske jeg hadde råd og ikke minst plass til å ha en 1000+ hk banebil jeg kunne dra fremm og tilbake til tref selv jeg. Men da hadde jeg heller ikke kalt bilen min en gatebil. Da hadde jeg hatt en banebil. Men i bund og grund så tror jeg vi begge skjønder hva hverandre mener og er vel egentlig ganske enig så jeg avslutter her og lar andre få mene hva de vil. Jeg har hvertfall fått frem hva jeg mener her. Skål alle sammen og ha en fin kveld/ natt videre. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 De Trangsynte har nok strammet grepet i den seiner tid! Er nok i det uinntagelige fortet som heter Veidirektoratet at de fleste problemene oppstår. Virker som om kontrollørene er bundet av hva som vedtaes der. SFOR skal vel være et rådgivende organ og kan ikke gi annet enn råd. Men virker som om deres oppgave er mere å passe på så at tillsynsmennene forbyr/ikke godkjenner. Må huske på at ALLT i dette landet reguleres enten ved hjelp av FORBUD eller AVGIFTER. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.