Gå til innhold

Hva er en gatebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilene som Stein Arne Lindvall (Pjokken) har byggd burde jo komme med på lista over eksteme biler.

 

Opel Rekord'n, Corvetta med hel aluminiums motor, Caravellen.

 

Noen flere som er enige?

 

Som Bowietwister påpeker så var Rekorden rå for sin tid.

 

Corvetten tenkte jeg på når jeg satte opp min liste over råe biler, men den kom ikke helt med ;) (Dog utrolig tøft med en sånn bil med psyk finish og som brukes på veien, på banen og går ti-sekundere på Gardermoen rullende på 18" gatedekk!)

 

Caravellen har jeg ikke sett noe til ute 'på veien'?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recorden var vel bremsa til ca 900 hk siste gangen den var i sammen...

 

Så den hadde vel kommet opp mot dagens "råeste"...

 

Den sorte Corvetta var syk...å den Alublocka vi har diskutert jeg og era, er vel ett nybygge tilsvarende den sorte, men sikkert sykere...

 

Caravellen kommer til å bli hinsides ALT når den engang kommer ut...Perfeksjonisme kommer til å få en ny mening liksom...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter det folket mener...

 

Så er det kun en ting som gjelder:

 

1. Kjøre helst tilsvarende strekning som fra vestlandet til Rudskogen...

 

2. Kjøre på Rudskogen...rundt rundt...(men INGEN skriver om hvor mye personen skal satse....)

 

3 Kjøre hjem igjen...

 

4. skal kunne brukes om sommeren...

 

5. ha skilt og være nogelunde i bra teknisk stand...

 

6. ALDRI kjøre bilen i buss eller på henger med kassebil forran så en kan ha med seg ting og tang og Campingutstyr...

Mao. Ligge på hotell!

 

 

 

 

Min konklusjon...

få tak i en ca 91-96 corvette, kaste oppi en LSx , twinnturbo, elsprut 1000hk, 6 trinns manuell......kjøre halve jorda rundt og på bane...

 

Så ville man vært en av "gutta":flushit:

 

(men detta blei vel for enkelt og for dyrt...):D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for de sarte sjeler som mener Råsa-fare er en reinspikka drag bil med 615 cid motoren...

 

Ja de kan sove godt i natt...

 

Da jeg kommer til å rive ut den motoren fra den bilen i løpet av neste uke, sette 615 i stua, der den alltid har stått,

 

å er vel ganske sikker på at den ALDRI kommer i den bilen noe mer...

 

Startmotor er allerede handlet inn...

 

:flushit:

 

hvor 615 kommer til å havne??

Ja... time vill show....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren i Caravella er den fra Rekord'n, dog endel modifisert.

Husker ikke hvor mye den bremsa i benken til Ringstad men det var godt over 1000 hk...

Sto en liten story om den i Right On for ei beite sida.

 

Har hørt at Rekord'n skal bygges opp igjen.

En annen rå bil han hadde var jo den Merca med corvette motor og driverk.

 

Mersa, ja, men det er vel ikke annet enn et superbra bygge...ikke noe versting akkurat med sine 400hk.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei noen versting var det ikke men, den var godkjent og utrolig gjennomført.

 

... og det gjelder vel alt av bygg fra den kanten.

Imponerende greier, helt klart.

 

 

Kom på en annen rå "gatebil" nå også, og det er Chevellen til Vidar Johansen. Egner seg vel dårlig til å svinge med, men ble i hvert fall tidligere kjørt til og fra f.eks Gardermoen hvor den gjorde bra fra seg :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for de sarte sjeler som mener Råsa-fare er en reinspikka drag bil med 615 cid motoren...

 

Ja de kan sove godt i natt...

 

Da jeg kommer til å rive ut den motoren fra den bilen i løpet av neste uke, sette 615 i stua, der den alltid har stått,

 

å er vel ganske sikker på at den ALDRI kommer i den bilen noe mer...

 

Startmotor er allerede handlet inn...

 

:flushit:

 

hvor 615 kommer til å havne??

Ja... time vill show....

 

Hvorfor denne helomvendingen nå når du begynte og ha ting på g?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor denne helomvendingen nå når du begynte og ha ting på g?

 

Bilen skal vel gjennom en EU kontroll innen 7 måneder...

Så den skal iallefall gjøres så fort som mulig...Å da er det vel liten vits å stille opp med 615:afro

 

å... Blir jo bare mas å ha i den teite motoren,... Råsa skal og bør kjøre daglig, å det funker ikke med 615...

 

615 passer fint i stua, skal bare lage glassplate til den...:flushit:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil ja hehehe det er akkurat hva man definerer det som bare det har skilt.

 

Dvs alt med skilt er gatebil...

 

MEN i min verden er verken Rosa fare eller annet i syk pro mod tilstand gatebil.

En gatebil kjører man på treff og hjem igjen og tar gjerne turen i butikken el.

 

Just my 2 cent...

 

Mvh

Era

Som kjørte 60 mil til treff i helga gassa vilt med bilen hele lørdagen og kjørte hjem.

Mens svenskene sto bare å gapa mens vi pakka bilen og de sveiva bilene vi kjørte fra på henger...

 

LOL Konge!

Gatebilen sin det. :win

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår