Gå til innhold

senkesett kontroll ?

Ranger emnet

Megamann89

Anbefalte innlegg

Såvidt meg bekjent holder det med tuv papirer og papirer på firehjulskontroll.

Det som er litt kukent med tuv papirer er at du KAN legge de fram på tysk, MEN, kontroløren kan kreve at du legger de fram på skandinavisk. Norsk, dansk og svensk.

Så om du har tyske tuv papirer er det litt avhengig av kontroløren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1955948']Når jeg skulle Godkjenne mitt justerbare senkesett' date=' så da han kontrolløren at slikt skal monteres av godkjent verksted. var noe med at det skulle dokumenteres hvordan settet var innstillt..... tulling[/quote']

Så du fikk ikke godkjent det?

har et justerbart på min som jeg må få godkjent før eu-kontrollen (ikke sant?)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda! fekk det godkjent! tror bare han var litt forstyrra i hodet hn der kontrolløren! :) hehe

ja all senking må godkjennes i vognkort før EU-kontroll..

det går ikke ann å vise TUV til verkstedet som tar EU'en...:(

men har du TUV på senkesettet og det er montert ordentlig, så burde det ikke være noe problem... er kontrolløren mentalt deppressiv og helt umulig å ha med å gjøre, så bare ber du om å få en annen kontrollør...

fins umulige kontrollører som hater ungdomsbiler, også fins det kontrollører som har slike biler selv..

synd men sant, slik er det nå:(

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta litt under bilen i dag. Da jeg fant ut at det lakk så vidt det var litt servoveske fra styrestaget/styresnekka (er ikke helt sikker på hva det kales). Trur dere du henger seg opp i det ?.Tenkte jeg skulle bytte mansjetene

Når jeg skulle godkjenne senkesettet mitt første gang, fant kontrolløren mer feil gitt... :P

Det første han gjorde når bilen kom inn var å løpe bort til vinduene og skrive mangel-lapp på sotinga.

Etter en kontroll av senkesettet begynte han å vri på hjula og fant ut at fjæra gikk rundt i demperskåla.

Så ville han prøve bilen for å finne ut at det virkelig var det.

Med engang han starta bilen så han min lysende ABS lampe, og dermed ble det enda mer å skrive på mangel-lappen.

Så ja, de finner ofte litt mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er synlige feil de oppdager underveis i kontrollen kan det godt skje at det blir kommentert og skrevet mangellapp.

Det BØR ikke komme som et sjokk at man får kommentarer på soting på rutene fremme på Biltilsynet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke noe sjangser der , Så det blir til at jeg tar av sotingen i morgen.Hva er bra til bruke får å fjerne den ? Redskap ?

Hva med å ha vinduene åpne når du kjører inn på kontrollen?

Jeg har fått godkjent to senkesett på min bil. Begge gangene har jeg montert selv, tatt 4-hjulskontroll, og levert inn til kontroll uten problemer.

Siste gangen den var innom, fikk jeg godkjent 7,5x16 og 9x16 også. Dekkene bak var mindre enn det som sto i tüv-papirene (215 istedefor 225), men kontrolløren hadde funnet frem tommestokken og målt seg frem til at det ikke tok i skjermen. Og vips, så var felgene godkjent også.

Hadde aldri trodd at de skulle godkjenne dem, men etter å ha ringt inn og forsikra meg om at senking ville bli godkjent selv om felgene ikke ble det, ble valget lett. Da slapp jeg å skifte hjul først.

Jeg har vært på jobb begge gangene bilen har vært hos biltilsynet, så det har vært min 60 år gamle far som har vist den.

Kanskje det er her hemmeligheten ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider