Gå til innhold

Audi 90 10ventilers turbo. Tungstartet+ Det ryker blått

Ranger emnet


Hazardio

Anbefalte innlegg

Motoren er veldig tungstarta. starter så vitt på startgass

 

Når motoren starter sviver den pent. men tomgangen ligger på 4 tusen rpm.

 

Motoren ryker ikke blått når den blir rusa på tomgang. men det begynner å ryke når jeg kjører. muligens når turboen begynner å lade!.

 

Motoren blir også steikvarm veldig fort.

PICT0795.jpg

 

hva kan være galt?

 

Takk for svar :)

 

Mvh Hazardio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at du ikke har noen morkne slanger først...eller noe sted hvor det mangler slanger/klemmer. Har du sjekka at gass-spjellet stenger skikkelig da? Så det ikke henger åpent...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at du ikke har noen morkne slanger først...eller noe sted hvor det mangler slanger/klemmer. Har du sjekka at gass-spjellet stenger skikkelig da? Så det ikke henger åpent...

 

Har gått å pella litt+ Sprøyta startgass på slangekoblinger osv..

Spjellet lukker seg ja :)

 

Men siden motoren slepper ut blårøyk. må det være no som ikke er tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de gamle audiene har de gummi slanger som morkner. sjekk alle.

De er nå byttet ut til stål bøyer i tillegg til gummi.

Fikk problemer med min coupè for noen år siden, da var det en slange som var bare mokkel...

 

Vel. da har jeg skrudd litt. å funnet ut av det er sprekk i slangen som sitter imellom plenumkammert å ic røret.

 

pluss at det var masse olje i rørene. pluss at det rant olje ut av ic.

 

 

Er det derfor motoren er så jævla tungstarta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. da har jeg skrudd litt. å funnet ut av det er sprekk i slangen som sitter imellom plenumkammert å ic røret.

 

pluss at det var masse olje i rørene. pluss at det rant olje ut av ic.

 

 

Er det derfor motoren er så jævla tungstarta?

 

 

Jeg er langtfra noen ekspert, men akkurat det der høres vel ikke så fryktelig positivt ut uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Slår stemplene oppi? Ser ut til at de er blanke i ytterkant,samme formen som kammeret...eller er det gjenskinn? Toppbildene var litt for mørke til å se stort...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår