aarryk Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Tror jeg ville gått for en brukt en. Vet ikke om det fås kjøpt rep.sett til denne ventilen? Jo, tror det er til salgs i utlandet... Men hva er forskjellen på bremsekraftregulator og nivåreguleringsventil? For ifølge ETKA, så er det nivåreg.ventilen som lekker på min. (Delenummer: 443 616 151 E) Bremsekraftregulator for nivåreg. har delenummer: b 447 614 151 Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 Jo, tror det er til salgs i utlandet...Men hva er forskjellen på bremsekraftregulator og nivåreguleringsventil? For ifølge ETKA, så er det nivåreg.ventilen som lekker på min. (Delenummer: 443 616 151 E) Bremsekraftregulator for nivåreg. har delenummer: b 447 614 151 To navn på samme sak. Kalles også lastventil, lastavhengigventil osv. Funksjonen er å regulere kraften på bakbremsene iht lasten på bakhjulene. Er bilen nedlastet bak så bremser den mer bak (og motsatt) :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mars 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 To navn på samme sak. Kalles også lastventil, lastavhengigventil osv. Funksjonen er å regulere kraften på bakbremsene iht lasten på bakhjulene. Er bilen nedlastet bak så bremser den mer bak (og motsatt) :) Åja... :) Men hvor er ventilen som justerer nivået på demperne da? Rørene som går fra ventilen som lekker, går til hver av "bombene" på hver sin side, og inn til demperne... Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 Åja... :)Men hvor er ventilen som justerer nivået på demperne da? Rørene som går fra ventilen som lekker, går til hver av "bombene" på hver sin side, og inn til demperne... Svarte litt fort her i sted ;) Lastventilen for bremsene har mange navn, men den du sikter til, er som du sier til nivåregulering for demperne. Kikket på eBay.de men fant ingen ventil der. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Svarte litt fort her i sted ;) Lastventilen for bremsene har mange navn, men den du sikter til, er som du sier til nivåregulering for demperne. Kikket på eBay.de men fant ingen ventil der. Nei, vet det.. Er visst ikke så lett. Men det kan dukke opp, så jeg får vel bare prøve å følge med :) Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Skulle dra opp fatter'n sin bil opp den bratte bakken våres i dag... Da jeg tok sakte ut clutchen, så stoppet den halvvegs ute, så den sluret noe jævli.. Lukter forferdelig clutch enda (4-5 timer etter). Tror jeg må bytte clutch. Men hvorfor gikk den ikke helt ut? Er det en fjær som styrer dette? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Skulle dra opp fatter'n sin bil opp den bratte bakken våres i dag... Da jeg tok sakte ut clutchen, så stoppet den halvvegs ute, så den sluret noe jævli.. Lukter forferdelig clutch enda (4-5 timer etter).Tror jeg må bytte clutch. Men hvorfor gikk den ikke helt ut? Er det en fjær som styrer dette? Høres ut til at du må skifte clutch ja. Stoppet clutchpedalen halvveis ute? Kan være noe galt med trykkplata/utløserlager. Sjekk også at hoved- og slavesylinderen er ok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Har fått en feilkode etter at jeg starter bilen... Meldingen viser rød lampe for kjølevann, altså enten for lite kjølevæske eller temp for høyt. Men det er ingen av delene... Det jeg tror er problemet er MFTS. Det har vært en liten lekkasje på vannslangen over senderen, så det har rent kjølevæske nedi gummihetta som er rundt senderen, og inni kontaktene... Se bildet under. Etter noen mil sånn, så kom feilmeldingen..og nå blinker den hele tiden. Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg slette den, eller må jeg erstatte MFTS? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Er vel trolig føleren som er gåen. (MFTS = Multi function temp sender) Ta ta av kontakta og se om feil-lampa lyser da. Tror feillampene slukker av seg selv når problemet er borte, uten å slette feilkoder (bortsett fra airbag lampa) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 (endret) Ja, er nok giveren din som har tatt kvelden, overslag grunnet fukt mm (er elektronikk inni den). Pinne 4 på denne er til varsellampe for høy temp, legges til jordpotensiale ved temp over 120 grader og lampen i bilen blinker. Om du tar ut pluggen så fungerer ikke temperaturvisning i bilen, derfor greit å ha denne i (fungerer temp.visning skikkelig nå?) Nye slike koster ~1300 på Møller, ~250 på ebay. Er en H E R. Endret Juni 21, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Ja, er nok giveren din som har tatt kvelden, overslag grunnet fukt mm (er elektronikk inni den). Pinne 4 på denne er til varsellampe for høy temp, legges til jordpotensiale ved temp over 120 grader og lampen i bilen blinker.Om du tar ut pluggen så fungerer ikke temperaturvisning i bilen, derfor greit å ha denne i (fungerer temp.visning skikkelig nå?) Nye slike koster ~1300 på Møller, ~250 på ebay. Er en H E R. Okey... Ja, den viser ca 80 grader ved kjøring og ca 95 grader på tomgang. Da får jeg handle ny da :p Takk for hjelp! Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Er en H E R. Var innom Møller forrige måned, da sa de at den (som jeg trenger) kostet 1500kr.. Er det samme som jeg trenger hvis tempvisertingen inni bilen ikke funker? Jeg har 2.3 AAR.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Ja Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Når jeg var ute og kjørte nå, så kom plutselig ikke lampa frem..den har kommet hele tiden i en uke... Hvordan kan det ha seg hvis den er gåen? Har kjøpt ny som er på vei også... Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Når jeg var ute og kjørte nå, så kom plutselig ikke lampa frem..den har kommet hele tiden i en uke... Hvordan kan det ha seg hvis den er gåen? Har kjøpt ny som er på vei også... Den røde lampen (kjølevanntemp)? Slik er det også på min bil, men der er det bare selve nåla som dør, men ingen lys.. For å si det sånn: Tempsensoren er for det meste dau, men av og til funker den.. Så bare å bytte, så forsvinner problemet permanent tror jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.